Søk i arkivet

LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen. Man kan velge mellom fast køye eller løsning med sittegrupe.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen. Man kan velge mellom fast køye eller løsning med sittegrupe.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf.  Her er løsningen med fast køyeplass i lugaren.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her er løsningen med fast køyeplass i lugaren.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen. Man kan velge mellom solseng eller sittegruppe foran.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her i den åpne versjonen. Man kan velge mellom solseng eller sittegruppe foran.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf.   Her med solseng i stedet for sittegruppe ved baugen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Her med solseng i stedet for sittegruppe ved baugen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf.  Solcellepanel er standard, bortsett fra i den åpne versjonen.
LANSERT: Greenline NEO ble verdenslansert på Boot Düsseldorf. Solcellepanel er standard, bortsett fra i den åpne versjonen.

Se 360-visning av nye Greenline NEO

Hardtop, åpen eller coupé? Bensin, diesel eller rein elektrisk drift? Valgene er mange med nyheten Greenline NEO.

Det slovenske verftet har ikke spart på markedsføringen når de lanserer Greenline nye satsning på noe mindre båter. Greenline rekker å bygge 40 båter denne sesongen, og 45 er allerede bestilt, så her har produsenten klart å treffe noe. Den nye importøren W-Yachts i Stavanger har tro på den åpne versjonen, og regner med å få på plass en til båtmesse i Oslo til høsten.

Når Greenline har lansert disse båtene er det lagt spesielt vekt på miljøet. De levers riktignok med fossilt brennstoff, men fokuset har vært litt ekstra rettet mot det elektriske alternativet. Men elektrisk går utover hastigheten. Mens en god, gammel bensinmotor klarer 42 knop som makshastighet, må du planlegge turen med litt mer tid med elektrisk alternativ. Da er topphastigheten 16 knop. Den norske produsenten har derfor forståelig nok mest tro på den gode gamle motoren for norske forhold.

Se deg rundt med Båtlivs 360-visning. Du flytter deg rundt i båten med å klikke på de røde markørene:

 Kommentarer

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen