Søk i arkivet

Foto:
Foto:

Boot 2018Fargerik båt med norsk skrog

St.Tropez 6 er en stilfull tysk nyhet med skrog signert Geir Arnestad. Du vil garantert bli lagt merke til med denne daycruiseren.

Boot, Düsseldorf

Ved Honda-standen på Boot kommer vi over en fargerik, ny daycruiser i knallrød farge. Også 150-hesteren på hekken er lakkert i samme rødfarge som båten.

St.Tropez 6 er drøye 21 fot lang (6,5 meter) og 2,45 meter bred. Det er en typisk daycruiser for glade dager på sjøen. Akterut er det god plass til å stupe og hoppe på hver side av motoren. Cockpiten byr på en u-sofa der seteryggen akter kan vippes frem slik at man får en fin benk å se akterover fra i fart. Perfekt når folk henger etter på vannski eller wakeboard.

I salongen er det en liten vask og et kjøleskap på 40 liter. Førerplassen er på styrbord. Ved siden av til venstre er det en vertikal konsoll midt i båten, og nedgangen til kabinen på babord. Under dekk er det dobbeltkøye og en porta-potti.

35 knop

Båten er godt utstyrt med LED-lys, og i konsollen står en Simrad-plotter. Den har de negative buene i overbygget som vi kjenner fra en rekke klassiske daycruisere. På fordekket er det en stor pute for solbading.

Båtliv fikk en prat med gründer og designer Frank Schaper på Boot. Han kan fortelle at nordmannen Geir Arnestad har konstruert båtens skrog, mens han selv har designet overbygg og innredning. Schaper er en perfeksjonist og har lagt litt penger i å lakkere Honda-motorene i samme farge som båten for øvrig. Kunden kan velge mellom en rekke ulike farger.

Med 150 hk gjør båten ca 35 knop, ifølge Schaper.

Produsenten heter B1Yachts. Båten er bygget i Ostroda i Polen, der også Askeladden og Windy bygger sine båter. Foreløpig finnes det ingen norsk importør. Prisen for utstilt båt i Tyskland er 56.000 euro, og det indikerer en pris rundt 600.000 kroner med norsk mva.

 

 Kommentarer

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen