Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss
Viksund etablerer ny salgsorganisasjon
Viksund etablerer ny salgsorganisasjon

Viksund etablerer ny salgsorganisasjon

Viksund ønsker ikke lenger forhandlere, og etablerer nå regionskontorer i Sør-Norge, Midt-Norge og Nord-Norge.

Publisert

-Viksund har det siste året hatt en kontinuerlig prosess i forhold til i størst mulig grad å kunne øke sin nærhet til kundene utenfor deres eget nærområde i Hordaland. Historisk sett har dette vært løst med klassiske ”forhandlermodeller”, der hver enkelt forhandler er ansvarlig for eget salgsdistrikt. En klassisk ”forhandlermodell” kan imidlertid oppleves som et unødvendig mellomværende for en del kunder, og mange ønsker å handle direkte med fabrikken. Dette begrunnes gjerne med mindre kompetansenivå i forhandlerledd, eller rett og slett et ønske om direkte handlekraft, forteller Viksund i en pressemelding.

Viksund Øst – regionskontor på Hvaler

På Østlandet vil regionskontoret ligge på Skjærhallen ytterst på Hvaler, med ypperlig

beliggenhet for å betjene hele indre og ytre Oslofjorden. Vår representant i området er Erik Nordum, og han kommer fra jobben som markedsansvarlig på Herføl Marina. Nordum kjenner Viksund godt fra tidligere, da han var Viksundforhandler på Østlandet i fra 2005-2009.

Viksund Nord – regionskontorer i Trondheim og Namsos

Viksund Nord er et resultat av et samarbeid mellom Viksunds tidligere forhandler Lagunen Båt og Namsosbaserte JP-Marine, som nå forener kreftene i det nye selskapet sammen med Viksund Boat AS. Lagunen Båt har i flere år solgt Viksund i Midt-Norge, mens JP-Marine har lang fartstid som forhandler av Skorgenes. JP-Marine vil fortsatt være importør av Elan, og etableringen av Viksund Nord vil sånn sett ikke komme i konflikt med hans engasjement der. Viksund Nord vil arbeide i området midt-Norge og nordover, og vil være ansvarlig for  alle våre aktiviteter i området.

Salg, service og ettermarked

- Det er en uttalt målsetning fra Viksund at vi skal være markedsledende i forhold til service og kundeoppfølging, og sånn sett er disse nyetableringene et naturlig steg i en slik prosess. Våre regionskontorer vil gjennom nært samarbeid med moderbedriften også knytte til seg et eget servicenettverk langs kysten, for på den måten kunne yte kundene den beste servicen, skriver Viksund.