Over 200 000 lesere i juli

I juli har nesten like mange lest Båtmagasinet på nett som det er besøkende på verdens største båtmesse.

Interessen for båter og båtstoff er stor for tiden, og årets sammenslåing av Båtmagasinet og Båtliv har gitt nye leserrekorder på nett. I juli kunne Google Analytics registrere mer enn 300 000 lesersesjoner og over 200 000 (unike) brukere på batmagasinet.no. Dette er en tredobling fra samme periode i fjor.

ENGASJEMENT: Denne posten nådde en kvart million personer på Facebook

Med over 200 000 unike brukere plasserer batmagasinet.no seg i têtfeltet blant norske fagpressepublikasjoner når det gjelder antall lesere på nett. Besøkstallet er nesten like høyt som antall besøkende på verdens største båtmesse, Boot i Düsseldorf.

– Stort arkiv med mange solide tester, hundrevis av inspirerende turtips og havnereportasjer og enda flere nyttige gjør-det-selv-artikler er nok hovedforklaringen på den sterke veksten. Nå ligger mange årganger av både Båtmagasinet og Båtliv i arkivet. I tillegg kommer koronasituasjonen som har bidratt til stor interesse for båt i år. Vår serie med artikler og videoer under vignetten «Båtliv for dummies» har skapt stort engasjement i sosiale medier, og bidrar også til leserrekord i juli, sier publisher Ole Henrik Nissen-Lie i Norsk Maritimt Forlag, som utgir Båtmagasinet.

Forlaget har satset digitalt i mange år, og i år har publikums vaner endret seg raskere enn noen gang før. Nissen-Lie sier at forlaget nå trapper opp den digitale satsingen, og at det vil komme flere spennende nyheter for bransje og publikum utover høsten i år.