Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss

Modellen som måtte komme!

Den bare måtte komme. Bavaria 420 Virtess Flybridge gjør modellutvalget til den tyske båtkjempen komplett, men svarer den til forventningene?

Publisert

Bavaria har en stor og lojal kunde-masse i Norge. De rimelige tysk-produserte båtene har gang på gang vist at pris har en betydning i massesegmentet, og at det å bygge billig ikke er ensbetydende med dårligere kvalitet eller sjøegenskaper. Enklere ja, og med flere ting på utstyrslista, ja. Men det gjør også at kundene kan ta steget opp i en større bobåt, og heller la noe av utstyret komme med julenissen.

Mange har knyttet store forventninger til Bavarias nye 420 Virtess. For første gang skulle den tyske volumprodusenten presentere en flybridgebåt som skulle bringe litt mer luksus til båtmerket. Startprisen på båt levert i Norge er forholdsvis behagelige 3,2 millioner, eller rundt 3,5 millioner for en bra utstyrt båt, og nærmere 4 for en topputstyrt båt. Det betyr at Bavaria ikke lenger er prisledende, men blir liggende på cirka samme startpris i Norge som blant annet Jeanneaus nye Voyage 42. Sammenligner vi med konkurrentene Azimut Magellano 43, skiller det fortsatt over en halv million på skrætsj-utgavene. Nye Bavaria fremstår en smule mer konservativ i stilen enn sine klare utfordrere i markedet, Jeanneau Voyage 42 og Azimut Magellano 43. De har valgt å bryte mer med tradisjonene og lage en flybridgebåt som har rettere baug, stående eller svakt fremoverhellende glass i frontrutene.

Alt nytt

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis

Bestill her

Digitalt abonnement - 495 kroner per år

Bestill her

Total abonnement - 949 kroner per år

Bestill her