Annonsørinnhold

Suzuki påhengsmotorer

Vi har stolte Suzuki-fans over hele verden

Suzuki utenbordsmotorer er velkjente for sin avanserte teknologi og pålitelighet, og er førstevalget for kunder over hele verden.

Publisert Sist oppdatert

Kundene våre kan stole på Suzukis utenbordsmotorer under alle forhold, og de blir stadig videreutviklet siden listen skyves stadig høyere for å få et bedre produkt. Suzukis utenbordsmotorer leverer under alle forhold og er det opplagte valget uansett hvor i verden du befinner deg

Fra Malaysia kan vi nevne Mohammed Izanie Chedin som driver paraseiling-bedrift på Langkawi i Malaysia. Han bruker sin Suzuki DF200A til paraseiling for turister rundt Langkawi. Gjennomsnittlig driftstid er ca. 2 timer pr dag, men i høysesongen kan den kjøre 3-4 timer per dag. Tidligere kjørte han en 200 Hk (147kW) totaktsmotor fra et annet merke, men forhandleren overbeviste meg om å prøve Suzuki DF200A med Lean Burn (lavere drivstofforbruk) og miljøvennlig teknologi (lavt lydnivå og lavere eksosutslipp).

Mohammed er spesielt glad for at motoren er drivstoffbesparende, stillegående, har lite vibrasjon, og at den har så lavt eksosutslipp. I tillegg har den høyere toppfart og er kraftigere enn den forrige motoren jeg hadde, og det er nødvendig når kunder skal løftes opp under paraseiling.

Han hevder at Suzuki har de ultimate firetaktsmotorene! Suzuki har de beste firetakts-motorene!

Besparelser "down under"

Fra Australia kan vi nevne Karl som er mekaniker hos Johnsons Brother Marine and Services. Han bor på sentral-kysten, og reiser daglig til jobb i Newport, som er ca. 19 km unna. Han kjøpte nylig en DF70A som han absolutt elsker. Han sparer mye penger på drivstoff, motoren passer bra for offshorekjøring og den er pålitelig og stillegående. Den er bare helt rå.

Han sparer mye på drivstofforbruket. Han regnet på det og fant ut at han kjører 39 nautiske mil på en 24 liters tank, noe som er kjempebra. Og det med en fart på 20 knop! Det er ikke mange andre motorer som kan konkurrere med det.

Han sparer litt under 5 000 australske dollar (3 780 amerikanske dollar) per år på å bytte til Suzuki, noe som virkelig gir utslag på bankkontoen. Han byttet til Suzuki sent i desember (for 6 måneder siden) og hittil har jeg spart 2 500 australske dollar (1 890 amerikanske dollar). Dette er et imponerende beløp!

Han er svært fornøyd med motorbyttet og skulle bare ønske han hadde byttet tidligere.

Krysset middelhavet i RIB

Italienske Sergio Davi og copiloten Alessio Bellavista har krysset Middelhavet og Atlanteren på tur fra Italia til Brasil med en RIB av typen Master 996 med to DF200AP-motorer. De reiste 4 300 nautiske mil langs en rute med stoppested i Sardinia, Balearene, Spania, Marokko, Kanariøyene, Kapp Verde og Brasil, og tilbrakte totalt 300 timer på sjøen.

De mest utfordrende etappene var de 890 nautiske milene fra Gran Canaria til Cape Verde (70 timer non-stop), og de 1258 nautiske milene fra Cape Verde til Fernando de Noronha (132 timer non-stop), der de overvant en reiseutfordring ingen noensinne hadde utført.

De måtte forsere et hav som ofte var svært opprørt, med 2 til 3 meter høye bølger og konstant vind selv ved 20 knop, men klarte å registrere et gjennomsnittlig drivstofforbruk på 2 liter/nautisk mil. Båten ble lastet med mer enn 3 500 liter bensin for overfarten, og de hadde 220 liter igjen ved ankomst.

620 nautiske mil på sjøen

Fra USA: “Etter 43 år som charterkaptein, over 620 000 nautiske mil tilbakelagt på sjøen, 230 IGFA-verdensrekorder og 15 båter ved navn «Spindrift», setter jeg min lit til én motor ... Suzuki. Suzuki har alltid fraktet meg og kundene mine fram og tilbake på en trygg og pålitelig måte.”

De hevder det umulige er gjort mulig med Suzuki!

Se mer informasjon om Suzuki båtmotorer her

Suzuki på RIB