Søk i arkivet

AB Marine er klare for høstservice

Det beste er å få gjort det som må gjøres så tidlig som mulig. Høsten kommer kjapt.

AB MARINE: Daglig leder Martin
Barry-Berg holder god orden på verkstedet.

AB MARINE: Daglig leder Martin Barry-Berg holder god orden på verkstedet.

AB Marine AS er et moderne verksted i Leangbukta i Asker som utfører verkstedtjenester for fritidsbåter, inkludert elektronisk diagnostikk.

– Mange båteiere har savnet et skikkelig servicetilbud for båtmotoren, mener Martin Barry-Berg i AB Marine. Han har flyttet virksomheten noen hundre meter ut på brygga i Leangbukta til lokaler få andre kan matche. I servicehallen er det plass til 5-6 store båter, og plasseringen er noen meter fra bryggekanten.

Bygget kom opp i 2016 og AB Marine flyttet inn i vinter. Bygget huser også et båthotell. 

Høyere effektivitet

Verkstedhallen minner mer om en Formula 1 garasje enn et båtverksted. Barry-Berg mener en høy grad av orden og renslighet gjør at jobben kan gjøres mer effektivt, og det tjener både kunde og verkstedet på.

– Her blir det mindre løping og mindre leting. Med orden i hyllene og på gulvet blir også kvaliteten hevet, mener Barry-Berg. Han mener at det blir stadig færre useriøse i bransjen, og vil vise at det lønner seg å drive profesjonelt.

Lokalene helt ute på bryggekanten koster mer, men gjør at jobben kan utføres enklere og mer effektivt. Husleiene er bare en brøkdel av personalkosten, erfarer Barry-Berg.

EFFEKTIVT: AB Marine har flyttet inn
i nye moderne lokaler rett på kaia i Leangbukta.

EFFEKTIVT: AB Marine har flyttet inn i nye moderne lokaler rett på kaia i Leangbukta.

SESONG: Kundenøklene begynner å fylles
opp i skapet.

SESONG: Kundenøklene begynner å fylles opp i skapet.

Har kapasitet

Det blir en hektisk tid fremover nå som sesongen drar seg mot slutten, men mange velger å utsette arbeidet med å gjøre båten klar for vintersesongen.

– Tidligere kunne vi begynne å ta fri på lørdager i november, men nå har vi mange som vil ta opp båtene langt ute i desember. En del vil tyne sesongen maksimalt, men andre er litt sløve, hevder Barry-Berg. Han oppfordrer alle til å bestille service, og det som må gjøres i god tid.

Vi ønsker å lage en best mulig plan for hele vinteren, slik at vi kan utnytte kapasiteten vår maksimalt, avslører Barry-Berg. 

Gjør det meste

AB Marine AS er leverandør av motorer, servicedeler og har komplett delelager til motor og drev. verkstedet tilbyr også lagring av båt, innendørs eller utendørs. Verkstedet kan fikse det meste av maskiner, uavhengig av motorfabrikat.

– Vi har løsningsorienterte medarbeidere. Det er langt vanskeligere å skru båt enn bil. På et bilverksted er alle oppgaver nøye beskrevet i manualer. Slik er det ikke med båt. Selv samme modell kan ha store variasjoner, forklarer Barry-Berg.

De fleste kundene ønsker et prisoverslag før en jobb settes i gang. AB Marine har også mange priseksempler på sin nettside for å gi kunder en viss ide om hva servicearbeid på en båt koster.

AB Marine ønsker alle velkommen til å ta kontakt, besøke vår hjemmeside www.abmarine.no eller butikk ved spørsmål/forespørsler eller bare for en hyggelig båtprat. 

RENT: Barry-Berg har god plass til
å fikse båt innendørs.

RENT: Barry-Berg har god plass til å fikse båt innendørs.

Gå til toppen