Søk i arkivet

Annonsene blir sett i Båtliv

Ni av ti Båtliv-lesere er interesserte i annonser om båter og utstyr, viser lesertallene.

Vil du gjøre markedsføringen enkelt i år? Da bør du annonsere i Båtliv. I magasinet Båtliv og på nettsidene til Båtliv.

Annonsene i Båtliv blir sett av båtfolk når de ønsker å lese om båter. Leserundersøkelser viser at Båtliv-leserne bruker omtrent en time på hver utgave av bladet. De er da svært mottakelige for annonser som har med båtlivet å gjøre.

–      Paradokset i vår digitale tidsalder er at ingen nettbaserte medier klarer å treffe like

Båtliv 9 2016
Leserne bruker en time på Båtliv

godt som et båtblad. Det er riktig at du på nett kan nå båtinteresserte lesere på tvers av ulike medier, men de er da ofte i en helt annen modus, enten de skal oppdatere seg om valgresultater, sjekke været eller får med siste nytt fra Midt-Østen, sier ansvarlig redaktør Ole Henrik Nissen-Lie i Båtliv.

Han påstår at å annonsere i et båtblad er en svært effektiv måte å markedsføre seg på overfor båtfolket på. Hver utgave av Båtliv leses i snitt av over 80.000 lesere, ifølge målingene til Kantar TNS.

94 prosent av Båtlivs lesere oppgir at de er interesserte i annonser for båter og utstyr. Omtrent halvparten av leserne er interesserte i annonser for båtforsikringstjenester og telekomutstyr, ifølge tall fra Kantar TNS (tidligere Gallup).

 

Fakta om Båtliv-leserne, ifølge Kantar TNS (Gallup):

Ni av ti (87 prosent) er interesserte i biler

Åtte av ti (78 prosent) er interessert i elektronikk

Leserne er lojale og leser hver utgave av bladet flere ganger

Les mer om Båtlivs annonsemuligheter her

Gå til toppen