Test av elsparkesykler

TRANSPORT: Elsparken erstatter sykkelen om bord og er et praktisk og effektivt transportmiddel.
SKJERM: Alle har skjerm og vi blir mindre våte i regn enn når vi sykler.
PLATE: Alle har godt antiskli­belegg for føttene. To av syklene er også fulldempet.
BREMS: Tre av syklene har skivebremser. Air Go har også massive dekk.
KONTROLL: Segway har brems på venstre tommel og gass på høyre.
LYS: Alle syklene har LED-lys – påbudt i mørket.
APP: Segway kan låses med mobilen. Den viser også sparkens status.
APP: Segway kan låses med mobilen. Den viser også sparkens status.

Miljøvennlig ferietransport

En elsparkesykkel får plass i båten og kan gi nye ferieopplevelser i sommer. Vi har testet seks ulike modeller og gir kjøpetips.

Publisert Sist oppdatert

Elsparkesykkelen gleder og forarger, men som transportmiddel på båttur er den suveren. Vi har hardtestet syv ulike modeller, og vurdert dem etter båtfolkets behov. De ser like ut, men forskjellene er enorme. Ingen er perfekte, men det er flere du skal styre unna.

Vi har vurdert syklene ut fra kraft og rekkevidde, kvalitet og sikkerhet, samt størrelse og funksjonalitet, og sett dette opp mot pris. Den billigste elsparken koster 3 000 kroner, mens den dyreste må du ut med 11 000 kroner for. Forskjellen på de to er enorm.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER