Bytte av skroggjennomføringer og kraner

UNNGÅ DETTE: Mange båter har sunket stille ved kai grunnet dårlige skroggjennomføringer.
ARMET PLAST: Komposittgjennomføringen og sjøventilen er laget av armert plast. Slike systemer har også store båtprodusenter etterhvert gått over til å montere.
GAMMEL OG NY TEKNOLOGI MØTES: Et mulig ulempe ved kompositt er at delene tar noe mer plass.

Fra irret messing til moderne kompositt

Svake skroggjennomføringer og defekte sjøventiler må byttes umiddelbart for å unngå ulykker. Heldigvis er jobben hverken vanskelig eller dyr.

Kranene på skroggjennomføringene, sjøventilene, må kunne lukkes tett når båten ikke er i drift. Dermed får ikke snikende feil eller for eksempel frostskader på slanger og komponenter fatale konsekvenser under opplaget. Det må også være mulig å stenge kranene når båten er i bruk i tilfelle lekkasjer, tekniske problemer eller slangebrudd.

Dette gjorde vi:

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER