Annonsørinnhold

Annonsene blir sett i Båtliv

Ni av ti Båtliv-lesere er interesserte i annonser om båter og utstyr, viser lesertallene.

Publisert Sist oppdatert

Vil du gjøre markedsføringen enkelt i år? Da bør du annonsere i Båtliv. I magasinet Båtliv og på nettsidene til Båtliv.

Annonsene i Båtliv blir sett av båtfolk når de ønsker å lese om båter. Leserundersøkelser viser at Båtliv-leserne bruker omtrent en time på hver utgave av bladet. De er da svært mottakelige for annonser som har med båtlivet å gjøre.

–      Paradokset i vår digitale tidsalder er at ingen nettbaserte medier klarer å treffe like

Båtliv 9 2016

godt som et båtblad. Det er riktig at du på nett kan nå båtinteresserte lesere på tvers av ulike medier, men de er da ofte i en helt annen modus, enten de skal oppdatere seg om valgresultater, sjekke været eller får med siste nytt fra Midt-Østen, sier ansvarlig redaktør Ole Henrik Nissen-Lie i Båtliv.

Han påstår at å annonsere i et båtblad er en svært effektiv måte å markedsføre seg på overfor båtfolket på. Hver utgave av Båtliv leses i snitt av over 80.000 lesere, ifølge målingene til Kantar TNS.

94 prosent av Båtlivs lesere oppgir at de er interesserte i annonser for båter og utstyr. Omtrent halvparten av leserne er interesserte i annonser for båtforsikringstjenester og telekomutstyr, ifølge tall fra Kantar TNS (tidligere Gallup).

 

Fakta om Båtliv-leserne, ifølge Kantar TNS (Gallup):

Ni av ti (87 prosent) er interesserte i biler

Åtte av ti (78 prosent) er interessert i elektronikk

Leserne er lojale og leser hver utgave av bladet flere ganger

Les mer om Båtlivs annonsemuligheter her

Leserne bruker en time på Båtliv