Xtrm ansiktsløfting for Venus
Xtrm ansiktsløfting for Venus
Xtrm ansiktsløfting for Venus
Xtrm ansiktsløfting for Venus
Xtrm ansiktsløfting for Venus
Xtrm ansiktsløfting for Venus
Xtrm ansiktsløfting for Venus

Xtrm ansiktsløfting for Venus

Sommeren 2006 prøvekjørte vi Venus 20. På Sjøen for Alle dukket den opp i ny drakt. Se den ekstreme forandringen.

Publisert Sist oppdatert

Drømmen ble sommeren 2006 oppfylt igjen for møbelsnekker Tor Oftebro. Han realiserte det som var hans båtidé fra 90-tallet. Denne gang en 20 fots skjærgårdsjeep som skiller seg ut i mengden med sin innovative design. I 2003 prydet hans første fullførte båt forsiden av Båtliv. Den gang var det en Venus 23, en daycruiser utenom det vanlige som har fått mange til å stoppe opp ved bryggekanten de siste årene. Denne sommeren ble 23-foteren storebror. Litt pussig egentlig, ettersom lillebror ble unnfanget på tegnebrettet først. Venus 20 ble tegnet på slutten av 90-tallet, men ble deretter lagt i en skuff mens daycruiseren Venus 23 ble bygd.

Da vi ga gass sparket båten fra seg momentant. På hekken hadde vi en hissig Evinrude 150 hk E-TEC HO (HO står for high output, som er høyytelses girkasse), og i full hastighet er det mye kraft for 20-foteren. Selv om hastigheten var stor og det slo godt mot bølgene var det ingen ulyder i båten.Vi kommer opp i 51 knop. Det føles raskt i en 20-foter på 860 kilo. Med hvert vårt glis gir vi også full gass tilbake. Krysser egen hekkbølge og kommer opp mot samme hastighet. Det føles veldig greit å redusere hastigheten det siste stykket, hvor vi ikke lenger ligger i le i smult vann. Med 150 hester veier ikke båten mer enn 860 kilo. 

På Sjøen for Alle dukket båten opp igjen, og Oftebro har gitt båten en ekstremforandring. Trykk bildespesialen under for å se den ekstreme forandringen.