Søk i arkivet

Jotun har fått lengre ror siden i går ettermiddaag. Fem cm ekstra skal gi båten bedre svingmuligheter i dagens siste VM runde.
Jotun har fått lengre ror siden i går ettermiddaag. Fem cm ekstra skal gi båten bedre svingmuligheter i dagens siste VM runde.
Pål Bye i Spirit of Norway teamet var kledd for Lofoten, men befant seg i solstaten Dubai.
Pål Bye i Spirit of Norway teamet var kledd for Lofoten, men befant seg i solstaten Dubai.

Spirit of Norway viste muskler

Drittvær men gode rundetider i Dubai. Spirit of Norway tok bestetiden på treningen lørdag formiddag i Dubai. Om tre timer avgjøres verdensmesterskapet. Båtliv holder deg oppdatert på selve løpet.

Spirit of Norway slo båt nummer to, Quatar 95, med over sekundet. Jotun bedret tiden fra i går og klatrer også på resultatlistene etter siste gjennomkjøring. Båten har fått lengre ror siden i går ettermiddaag. Fem cm ekstra skal gi båten bedre svingmuligheter i dagens siste VM runde.
Stormvarsel og sprutregn har skapt problemer for arrangørene. Det har aldri regnet så mye i Dubai noen gang under et Offshore arrangement. Tv stasjonene sendte ut stormvarsel og deler av byen var ute av strøm. Dette hadde ingen innvirkning på de norske teamenes innsats på kjøringen i morgentimene her i Dubai. Dette er siste gjennomkjøring før selve løpet som starterer klokken 12:00 norsk tid i dag lørdag. Arrangørene sier at løpet vil gå som planlagt, men at det vil bli tatt en ny avgjørelse en time før selve løpet. I følge kjørerne var det greie forhold ute på sjøen, værre blir det for arrangørene å ta vare på publikum. Dette været var ikke med i beregningen, og et stort utendørs selskap med 2000 gjester i kveld har skat hodebry for arrangørene. Dette er sport og sirkus i skjønn forening.
 Kommentarer

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om båtlivet helt gratis på mail to ganger i uka.

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen