Søk i arkivet

Båtliv

Kongen fortsetter som høy beskytter

Hans Majestet Kong Harald fortsetter som beskytter av Redningsselskapet. Dermed fortsetter han en 120 år lang tradisjon, skriver Redningsselskapet på sine nettsider.

Mye båt for pengene -kjøp Båtliv nummer 1

Det er lov å drømme selv om vinteren pakker oss inn som best den kan. Båtliv er nå ute med et 100 siders blad spekket med godt båtstoff.

Rekordår for Båtliv på nett

Båtliv hadde 1,15 millioner besøkende på nett i 2010. Her er de mest leste artiklene fra fjoråret.

Viksund etablerer ny salgsorganisasjon

Viksund ønsker ikke lenger forhandlere, og etablerer nå regionskontorer i Sør-Norge, Midt-Norge og Nord-Norge.

Familieklenodium med tre motorliv

En full hjertetransplantasjon måtte til for at den gamle sliteren skulle få seile videre. Og med 200 ungdommelige hester i hekken er familien Reigstads 37 år gamle Orrskär 27 klar for en ny vår.

Erfaren skipper tar roret i KNBF

Kongelig Norsk Båtforbund får en erfaren skipper når Reidar Kjelsrud tar over roret som generalsekretær. At han aldri har vært medlem, ser han på som en styrke.

Pappaguttas sjekketriks

Den har et rått stereoanlegg, mørke puter, moderne konsoll og LED-lys ved dørken. Men den er også veldig dyr.

Elsker snekkelivet

Disse guttene har hver sin snekke som profilbilde på Facebook, og har dannet en klubb med fem snekkeeiere i Fredrikstad. Forventningene til båtsesongen er skyhøye.

Skilsø 36 FB: Fornøyd etter langturer

Etter to turer til Lofoten fra Østlandet, med noe ruskevær underveis, er Hartvig Hjertø godt fornøyd med sin Skilsø 36 FB.

Ny Riva først til Norge

Båtforhandler og superkremmer Jon Olav Lefdal ba Riva ta opp igjen produksjonen av den gamle klassiske 27-foteren. For at de skulle gjøre det, måtte han love å kjøpe de tre første båtene.

Norges galeste båt-kjendis

1,3 millioner har sett den sel-imiterende isbaderen Tor Eckhoff i badebukse og med hockeyskøyter.

Lover flybridge fra Bavaria innen ett år

Jens Ludmann kommer fra lederstillinger i tysk bilindustri. Det betyr at Bavaria skal bli enda mer effektiv på produksjon. Mer attraktiv skal de også bli ved å la flere designere slåss om oppdragene med å utforme morgendagens Bavaria-båter.

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om båtlivet helt gratis på mail to ganger i uka.

Søk

Gå til toppen