Båtmesser

Sjøen for alle satser på aktiviteter
Båtliv-abonnenter får halv pris på billetter til Sjøen for alle

Mediepartner for Sjøen for alle

Norsk Maritimt Forlag samarbeider med Sjøen for alle for å inspirere båtfolket.

Publisert Sist oppdatert

Store bildet: BÅTINTERESSE: Andreas Ljones, Ole Henrik Nissen-Lie og Joyce Christine Andersen samarbeider om å skape båtinteresse. Foto Båtliv.

Nylig inngikk Norges Varemesse og Norsk Maritimt Forlag en samarbeidsavtale om Sjøen for alle. Norsk Maritimt Forlag blir mediepartner for utstillingen, og skal hjelpe til med å trekke publikum til dit.

Blant annet vil billetter til Sjøen for alle i mars bli solgt i løssalg med forlagets magasiner: Båtliv, Seilas og SEILmagasinet. Magasinenes abonnenter vil få billetter til Sjøen for alle til halv pris.

Redaksjonene i Båtliv og Seilas vil dessuten være blant foredragsholderne på utstillingen, og fortelle om trender og båtnyheter. Begge magasinene er representert i «Årets Båt»-juryen, der ledende båtblader hvert år kårer Europas beste seilbåter og motorbåter.

Store båter og spennende foredragsholdere er blant trekkplastrene Sjøen for alle i mars.

Båtinteresse

– Målet er å skape tidenes beste Sjøen for alle. Det betyr at alle som kommer hit skal oppleve messen som et event. Enten det er båter, utstyr, aktiviteter, å lære noe, drømme, starte planleggingen av årets sesong og så videre. Besøkende skal få smake på båtsommer, selv i mars, sier  prosjektleder Andreas Ljones ved Norges Varemesse.

Les også: Sjøen for alle fornyes

–    Vi ser frem til å bygge opp under Sjøen for alle, og bidra til at flest mulig båtfolk finner veien dit igjen. Alle er vi tjent med at båtinteressen her i landet holdes i live. Sjøen for alle har inspirert folk til båtliv i mange tiår, og det samme  har våre magasiner gjort. Det er klart at vi må samarbeide, sier ansvarlig utgiver Ole Henrik Nissen-Lie i Norsk Maritimt Forlag.

Fra før av har forlaget et samarbeid med Norges største avis, VG, som innbærer at redaksjonene i Båtliv og seilbladene leverer båtstoff til avisen på print og nett. – VG har daglig en million lesere på nett, og på den måten når våre båtnyheter ut til et stort publikum, sier Nissen-Lie.

Skjærgård

–    Norge har en fantastisk skjærgård og en spennende maritim kulturhistorie. Vi som elsker båtlivet må gå sammen om å få frem alt det flotte båtlivet kan by på av rekreasjon og opplevelser, sier Nissen-Lie.