Heftig kritikk mot Sjøen for Alle

Flere forhandlere og importører har fått nok av NORBOATS håndtering av deltagere til Sjøen for Alle. Nå går debatten høylydt på våre debattsider om både plass og priser.

Publisert Sist oppdatert

Det blåser opp til storm rundt arrangørene (NORBOAT) av Sjøen for Alle. Mange forhandlere og importører mener pris og tildelingspolitikken på messen ikke reflekterer den tiden vi er inne i.

John Langebråten i Coastline Marine har startet en debatt på våre sider om det han mener er kundefiendtlig prispolitikk både overfor forhandlere og båtkunder. 

Båtliv ønsker å legge til at samtidig med at debatten reises, har NORBOAT bestemt at besøkende betaler bare halv pris for inngangsbilletten i ukedagene messen varer.

Her er noen utdrag fra debatten på http://www.batliv.no/wip4/disc/detail.epl?id=13863

–Vi, Coastline Marine AS, som er importør av bla Rinker og Formula, kommer i år ikke til å delta på messen på Lillestrøm i mars. Dette på grunn av MEGET høye kostnader for å delta på messen. Alle kostnader må jo på en eller annen måte havne hos forbrukeren, og det hadde vært interessant å høre andres mening her, både forbrukere og importører/forhandlere. Ha en flott båtsommer!!

John Langebråten

–Vi i Fritid-senteret AS kan bare slutte oss til dette. Vi står også over årets messe av de samme årsaker. Vi produserer, importerer og selger OceanMaster og Coaster og har lenge vært svært skeptiske til NORBOATS håndtering av "bransjens beste". NORBOAT er etter vår mening drevet av og for "the establishment" i norsk båtbransje.

"Nykommere" i bransjen er blitt  avspist med dårlig plassering og altfor lite messeareale i henhold til bestilt plass og tildeling. Alt til så stive priser at de eneste som ofte tjener på messen er arrangøren selv, NORBOAT.

Geir Ugland Jacobsen

Delta gjerne selv: http://www.batliv.no/wip4/disc/detail.epl?id=13863