Bavarias splitter nye Farr konstruksjon 45 Cruiser seilbåt.
Med Deep Blue 46 imponerte de europeisk båtpresse.
Andres Cardenas slipper roret i Bavaria. Min jobb er nå gjort sier han.

Bavaria satser med nye penger

Bavaria har nå sanert sin gjeld og fått tilført 55 millioner Euro i frisk kapital. -Dette gjør at vi kan satse på mer utvikling, sier Lars Erik Solvang som importerer Bavaria motorbåter til Norge. 


Publisert Sist oppdatert


BAVARIA Yachtbau GmbH kunngjorde i går at de nå er ferdige med sin finansielle restrukturering av selskapet. Dette betyr at de har fått slettet 90 prosent av gjelden, og at de har fått tilført nesten en halv milliard kroner i frisk kapital til å satse på utvikling og nye modeller. Dette betyr også at administrerende direktør og norgesvenn Andres Cardenas trekker seg og går tilbake styret som rådgivende medlem.

BAVARIA nye finansielle styrke vil gjøre det mulig for selskapet å skynde frem produktlanseringer, utvide og styrke sine kanaler for distribusjon, samt fortsette å støtte sine eksisterende kunder og distributører. BAVARIA har i de siste årene utviklet en rekke nye seil- og motorbåter i nært samarbeid med verdenskjente Farr Yacht Design og BMW Group Designworks USA.

Design og funksjonalitet, sammen med lave priser i forhold til størrelse og ytelse skal fortsatt kjennetegne BAVARIAs produkter, i følge selskapet som har fått en rekke utmerkelser for sitt industrikonsept og som både i fjor og i år fikk prisen European Powerboat of the Year.

-Jeg er fornøyd med den fremgangen vi har hatt - den finansielle restruktureringen er nå fullført, produktlinjen er fornyet, og vi ser forbedret driftsresultat. Etter å ha fullført det jeg var satt til å gjøre, ser jeg frem til å tilbringe mer tid med familien min, og fortsetter å tjene selskapet som et rådgivende styremedlem, sier selskapets øverste sjef de to siste årene, Andres Cardenas.