Stor interesse for seminar

Båtbransjen står overfor utfordringer, og Norsk Maritimt Forlag har fått god respons på et seminar om markedsundersøkelser.

Publisert Sist oppdatert

Båtliv har den siste tiden satt søkelys på utfordringene for båtbransjen. Både omsetning og lønnsomhet er under press for produsenter og forhandlere, samtidig finnes det store muligheter i et fritidsmarked i vekst i Norge.

–    Kunnskap om markedet er første skritt på veien til å lykkes. Derfor inviterer vi til et seminar i samarbeid med Synovate og Enalyzer om markedsundersøkelser for båtbransjen, forteller salgssjef Tor-Kristian Øines i Båtliv, som er initiativtaker til seminaret fredag 11. November.

Kunnskap

Norsk Maritimt Forlag A/S, som utgir Båtliv, Seilas, Båtguiden og fra nyttår SEILmagasinet, gjennomførte i fjor en båtundersøkelse i samarbeid med Synovate. Her ble båtfolks kjøpsplaner, kjennskap til båtmerker og båtpreferanser kartlagt.

–    Vi ønsker å skaffe oss mer kunnskaper om fritidsbåtmarkedet. Profesjonelle markedsundersøkelser representerer store investeringer, og vi vil tilrettelegge for at flest mulig aktører i bransjen kan skaffe seg kunnskap, sier Tor-Kristian Øines. Han forsømmer ikke anledningen til å minne om at Båtlivs nettside batliv.no har opptil 100.000 båtinteresserte lesere hver måned, som bransjen kan komme i dialog med. Seilas.no har drøye 50.000 båtinteresserte lesere (unike brukere) hver måned.

– Jeg er veldig glad for den gode responsen vi har fått på seminaret vårt fredag ettermiddag 11. November på Dronningen på Bygdøy, og kan opplyse om at det fortsatt er noen plasser ledige for dem som ønsker å delta, sier Øines. 

Les også: Populære båtblader