Søk i arkivet

Hydrolift X-26 S.
Hydrolift X-26 S. Foto:

Vrient år for Hydrolift

Hydrolift er et meget anerkjent båtmerke, men knapt nok god butikk for gründer Bård Eker. 2018-tallene viser et driftsunderskudd på 15 millioner kroner.

Ifølge Dagens Næringsliv har Hydrolift-prosjektet tapt nær 200 millioner kroner siden oppstarten i 2002.

Industridesigner Bård Eker mener selv at Hydrolift kan ha vært for aktiv med å starte kostbar utvikling av stadig nye modeller. Salget av båter har vært bra, men 2018 alene ble det investert 7,5 millioner kroner i to nye modeller.

Nå har denne delen av driften blitt tonet noe ned. Samtidig har Eker flyttet ansatte mellom ulike deler av moderkonsernet Eker Group as, og i tillegg er regnskaps- og faktureringsrutinene endret.

I årsberetningen står det at Hydrolift allerede nå ser resultatene av disse justeringene. Samtlige produktlinjer er utsolgt og serviceavdelingen er fullbooket. I tillegg gikk eierkonsernet Eker Group as med et overskrudd i 2018 etter salg av aksjer og annen investorrelatert virksomhet, skriver Dagens Næringsliv.

 Kommentarer

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om båtlivet helt gratis på mail to ganger i uka.

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen