Søk i arkivet

RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».
RACERSJEKTE: «ULVEN» er god for 40 knop og har 320 hestekrefter «under panseret».

Ulv i fåreklær

Trejsekta «ulven» er med sine 320 hestekrefter god for 40 knop.

På Sjøen for alle ble denne tresjekta vist fram. Ved første øyekast kan det se ut som ei vanlig sjekte, men skroget viser at det er noe helt annet. Under vannlinjen har den fått en alternativ løsning som er nærmere mer moderne, planende båter. Mens over vannlinjen er det tilsynelatende den typisk harmoniske sjekta. Den originale motoren på fire hestekrefter fra 60-tallet er erstattet med en bilmotor fra BMW på 320 hestekrefter. Hastigheten skal da være 40 knop.

 Kommentarer

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om båtlivet helt gratis på mail to ganger i uka.

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen