TEST: TREDAL 20-1300 BÅTHENGER

TESTET: Vi har kjørt Tredal 20-1300 båthenger med Pajero og Silver båt.
IMPONERTE IKKE: Tredals vippeløsninghar for dårlig mottak av baugpartiet, og fare for at båten treffer metallstøttene isteden.
VINSJEN ER ROBUST OG KRAFTIG: Men den rare D-ringen gir kroken samme vinkel som båtfestet og gir en 90 graders vinkel. Sveiva er god og låsen er god.
GOD PÅ VEIEN: Spirax fjæringssystem har nærmest blitt varemerket til Tredal.
LITT LITEN: Selv om vi skulle ønske ringen var større, er de flyttbare festepunktene til Tredal gode, og gjør tilpasning mellom stor og båt enkelt.

Bedre på veien enn til sjøsetting

Dempesystemet og formidable kjøreegenskaper gjør Tredals båthengere til veiens beste. Men folkebåtstørrelsen har mangler når den kommer båtrampa.

Publisert Sist oppdatert

Tredals bremsede og enkelakslede båthenger tar båter opptil 970 kil. Den har stor vugge og er en overlegen å kjøre med. Med Spirax dempesystem, er de den eneste norske båthengerprodusent som bruker klassisk demping fremfor torsjonsdemping. Spesielt på vanlige bilhengere og for kjøring med superlett båt eller tom henger – er sørlendingenes system ekstremt velbalansert og tidvis merkes knapt hengeren bak bilen. Vi testet hengeren med tre biler; Volvo XC90, Mitsubishi Pajero og en eldre Subaru Legacy fra 2004. På hengeren drog vi opp en Nordkapp Enduro 550 og en Silver Hawk 540 aluminiumsbåt.

Semiproft prispunkt

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER