Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter
Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter

Seilbåtimportør satser på eksklusive motorbåter

Rhea Marine satser nå tungt på trawler-markedet. Tidligere i høst lanserte de en 47-foter. I Paris premiereviser de sin splitter nye 36 foter.

Publisert Sist oppdatert

Rhea marine  satser nå på trawlere fra 36 til 67 fot. Norsk importør er Pollen Maritime som ellers er tungt inne i seilbåtmarkedet med Delphia, Hallberg-Rassey, Dragonfly og Arcoa blant annet.

Rhea har vært vist i Norge tidligere, men nå satser altså Pollen på trawler-serien. De ha i mange år bygget mer franske klassiske ”fiskebåt inspirerte” fritidsbåter fra 7 meter og oppover.

På mange måter minner denne 36 foteren om Beneteaus Swift 34 i utseende, men også med sin enorme flybridge, store rederlugar (seng på 1,95x1,609, og en mindre sovelugar med køyesengsløsning. i tillegg er det også mulighet for å re opp i sofaen i salongen.

Ved å velge en løsning med bare et bad, kan man også flotte seg litt med plassen. Derfor oppfatter vi baderommet som stort og det er adskilt vask, do og dusj.

I salongen har man valgt en løsning med å trekke byssa bakover i båten. En løsning vi liker fordi man da har både et ute og et innepantry i en løsning. Det er også lettere å få luftet ut, spesielt på varme dager er dette en briljant bysseløsning.

Det er sittegrupper på begge sider i salongen, en løsning som gjør at båten virker større. Det gir også muligheten for flere soveplasser i salongen om man ønsker det.

Rhea 36 fremstår som en real turbåt med et moderne fartsområde for den som ønsker muligheten til både å pjuske i 8 knop, eller hvis man må eller vil, øke farten til 25 knop.

Vi har ikke kjørt båten, men Rhea skryter også veldig av sitt nye tunnelskrog, som skal øke fartspotensialet, samtidig som det kutter forbruket drastisk. Ved at de har fått til dette, egner båten seg også godt som hybrid, stadig i følge verftet. Men muligheten for å bestille denne båten med elektrisk fremdrift i tillegg er fullt mulig.

SPESIFIKASJONER:

Totallengde: 11,30 m

Vannlinjelengde: 10.80 m

Bredde: 4.10 m

Vekt: 10 600 kg

Dyptgående: 1,10 m

Diesel kapasitet: 1 000 L

Vann kapasitet: 350 L

Motor: To dieselmotorer

Maksimal effekt: 2 x 260 HK

Framdrift: aksel

Designer: Bertrand Danglade

Arkitekter: Mortain - Mavrikios