Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?
Morgendagens yachtdesign?

Morgendagens yachtdesign?

Utviklingen innen båtdesign har vært imponerende de siste ti-årene, særlig blant de store superyachtene. Med moderne byggematerialer har det vært mulig å lage lettere, raskere og mer spennende båter.  En av de fremste designerne i dag er Ken Freivokh.

Publisert Sist oppdatert

Mens store deler av Europa sliter med økonomien og båtsalget er svært labert, jobber de kjente båtdesignerne med nye ideer og tanker om hvordan morgendagens båter skal se ut.  Hittil har jo utviklingen tydelig gått mot stadig større båter. Grensen mellom masseproduserte motorbåter og de mer eksklusive motoryachtene er blitt mindre. Dagens cabincruisere har hentet mye fra de store og dyre «one off»-båtene, både hva design og utstyr angår. Derfor er det interessant å se hvordan en av verdens mest kjente båtdesignere, Ken Freivokh, tenker seg morgendagens superyachter.  

Direkte fra designeren har vi fått oversendt hans siste konstruksjoner, fra en ”liten” deplasementbåt på 64 meter til en turbindrevet superyacht utviklet for Fincantieri i Italia på 145 meter. Vi nøyer oss med noen bilder her og nå, men vil du vite mer om Freivokhs futuristiske båter kan vi anbefale et besøk på hans websider som du finner på http://www.freivokh.com/.