Mercurys nye vedlikeholds-revolusjon

Mercurys nye vedlikeholds-revolusjon

På Mercurys nye 150 hk utenbordsmotor overlater fabrikken et meget forenklet vedlikehold til eieren. For dette fikk de pris under IBEX i fjor høst.

Publisert Sist oppdatert

Færre servicepunkter, og en egen servicemanual trykket på motordekselet, skal gjøre servicen til en lek for eieren. Dette sparer kunden både mye tid og penger på i følge Mercury. Motoren er i tillegg slanket mange kilo, og er nå klassens beste firetakter med sine 207 kilo. Bare slått av Evinrude E-Tec totakter med sine 190 kilo. Det er også trykker en QR-kode på motoren, hvor du enkelt kan skanne denne med telefonen, for så å hente ned servicefakta og manualer direkte til telefonen eller lesebrettet mens du eventuelt gjør en jobb på motoren.

Mercurys nye 150 hk er utstyrt med en treliters blokk og fire sylindere. Dette skal gi en  seig og arbeidsvillig motor med lang holdbarhet og god bruksøkonomi. Den er selvfølgelig injection styrt, og tåler bensintyper ned til 87 oktan. Selve girhuset er det samme som på 300 hk motorene fra Mercury. Dette styrker Mercurys tro på denne motoren som en av de mest solide i klassen. Du kan også montere den mot hvilke instrumenter du måtte ønske. Det er plugg and play hele veien, og alle typer styringer skal også funke greit i følge Mercury.  

Ledelsen i Mercury bedyrer at de denne gang har gjort alle de forberedelser og tester som det er mulig å utsette en båtmotor for. Mercury har i mange år slitt med et litt frynsete rykte i Norge. Nå ser det ut til at Amerikanerne tar opp kampen med dominerende japanere og kanadiere, og holder dette hva det lover er de i ferd med å slippe en liten revolusjon i markedet.

Se film:

Se film: