Campingvogn eller båt?

Campingvogn eller båt?

Nyheten fra Sealander viser at der går an å kombinere de to. Se video

Publisert Sist oppdatert

Sealander egner seg like godt både til lands og til vanns, og med en femhesters elmotor skal man etter sigende kunne nyte sjølivetys gleder. Farkosten har verdenspremiere på verdens største caravanmesse som nå arrangeres i Düsseldorf.

Elektromotoren får energi av en akkumulator ombord som lades opp av bilen når den er i fart via en ladekabel. Produsenten hevder at doningen ligger stabilt på vannet på grunn av den gode bredden. Taket kan rulles av som på en Citröen Deux Chevaux slik at man kan oppnå kabrioletfølelsen både på land og til vanns.

Vognen veier 380 kilo, er 1,85 meter høy og 160 centimeter bred. Med drag er den 3,89 meter lang, og uten drag er den 3,56 meter lang. Interiøret kan tilpasses etter behov. Sealander koster mellom 15.000 og 17.000 euro, tilsvarende mellom 116.646 og 132.198 norske kroner.