Søk i arkivet

Bavaria med ny Sport 31

Det blir verdenspremiere på Bavarias nye 31 Sport under Interboot boatshow  i Friedrichshafen.

Nok en gang handler det om mye båt for pengene. I Norge vil startprisen med 330 hk diesel singel-innstallasjon havne på cirka 1.195.000. Den norske importøren Lunde Båt og Motor mener de skal ha sin første båt på plass i slutten av oktober.

-Denne kan minne om vår gamle 32-foter, som faktisk var med å la grunnlaget for Bavaria motorbåtersuksess i Norge, sier Lars Erik Solvang.

-Med vårt nyeste familiemedlem har vi fullført SPORT Linjen", vi har nå en perfekt justert rekke sporty motorbåter fra 28 opp til 43 fot, forklarer BAVARIA-sjef Alexander Knesewitsch.

Etter å ha vært meldt allerede i juni, vil Bavaria Sport 31 bli avslørt på Interboot boatshow i Friedrichshafen. Unikt for båter i denne klassen, er at SPORT 31 tilbyr fire fullverdige køyer i to adskilte lugarer. Et takvindu vindu sørger for mye overlys som gjør at kabinen virker stor og rommelig. Det tradisjonelle utepantryet, sammen med en stor badeplattform og solsengen, gjør at denne båten føyer seg godt inn i rekken av ”nye” Bavaria modeller som gir fine dager på sjøen.

-Med et stort utvalg av motorer og antall typer båter fra 28 til 46 fot kan vi nå tilfredsstille de fleste behov våre kunder har, sier Alexander Knesewitsch. Båtliv har tidligere skrevet at  Bavaria nå også jobber med andre utgaver som blant annet vil innebære en serie flybridgebåter. 

Båten vil bli tilgjengelig med følgende motorer:
Mercruiser (Benzin) 2 x 5,0 MPI DTS Brav. III (2 x 260 HK)
Mercruiser (Benzin) 2 x 377 MAG DTS Brav. III (2 x 320 HK)
Volvo Penta (Benzin) 2 x 5,7 GXIE-EVC (2 x 320 HK)
Volvo Penta (Diesel) 1 x D6-330 EVC (1 x 330 PS)
Volvo Penta (Diesel) 1 x D6-370 EVC (1 x 370 PS)
Volvo Penta (Diesel) 2 x D3-220 EVC (2 x 220 HK)
Volvo Penta (Diesel) 2 x D4-260 EVC (2 x 260 HK)


 Kommentarer

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om båtlivet helt gratis på mail to ganger i uka.

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen