Søk i arkivet

Si din mening om Polarsnekka

Har du en klassisk Polar 20 eller 22? Da ønsker vi dine meninger om denne båttypen.

Polarsnekka ser fortsatt ut som den gjorde på 60-tallet. Produksjonen blir nå utført av Polar-Boat i Skien. Små forbedringer er gjort i takt med tiden og teknologien, men ut-seendet er det samme.

Den gjennomførte kombinasjonen av tre og plast har gitt Polar-snekka en unik status på sjøen og evnen til å overleve samtlige trender som har kommet og gått de siste førti årene. Solide sjøegenskaper har i tillegg gjort den kjent som en trygg, praktisk og svært brukervennlig båt. Polarsnekka har videreført snekkas stil og egenskaper. Samtidig har den plastbåtens evige fortrinn; minimalt med vedlikehold.
Her skal du nyte tiden på vannet– ikke på land !

Andreas Gjervold og Arne Kilen startet produksjon av Polar på Tromøy utenfor Arendal på 60-tallet, og de var da blant de første som produserte plastbåter i Norge. Snekka hadde innredning i mahogni, og teak på dekk og dørk. Motoren var en ensylindret Marna. Etterspørselen var stor fra første dag, og etter kort tid ble den oppsiktsvekkende snekka også å se både i Italia, Tyskland,
Nederland - og ikke minst i Sverige.

Polarsnekka kommer i dag i flere varianter, både i 20 og 22 fot, med muligheter for å supplere med en rekke ekstrautstyr. Samtlige modeller er utstyrt med Volvo Penta eller Yanmar dieselmotor. For to år siden ble også en elektrisk Polar 20 presentert.
Send dine meninger til: frode@batliv.com eller så kan du legge igjen dine kommentarer i feltet under denne  saken.
 Kommentarer

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om båtlivet helt gratis på mail to ganger i uka.

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen