Rask og enkel Goldfish
Rask og enkel Goldfish
Rask og enkel Goldfish
Rask og enkel Goldfish
Rask og enkel Goldfish

Rask og enkel Goldfish

Med 23 Tender satser anerkjente Goldfish på en båt som både er enkel og drivstofføkonomisk , og rask og sjødyktig.

Publisert Sist oppdatert

Goldfish 23 Tender vil bli lansert i midten av april i år, og det er planlagt produksjon av ti båter i 2010, forteller markedsansvarlig Henrik Sollie til Båtliv.

– 23 Tender er skapt for å være en bruksbåt som dekker alle behov relatert til et landsted ved sjøen. Den kombinerer rekkevidden til en 30 foter med båtholdet og anvendeligheten til en tradisjonell landsteds jolle, sier Sollie.

63 knop

Båten bygges for utenbordsmotor. Med en Evinrude E-tec 150 hestekrefter blir grunnpris litt over en halv million kroner. Farten er estimert til 50 knop med denne motoren, og til 63 knop med en 250 hester.

– Skrogdesign, materialbruk og konstruksjon skal gi kunden få en båt som er raskere og mer sjødyktig enn noen annen båt i denne klassen.  Vår 23 Tender bygger på all vår erfaring med steppede/ventilerte skrog, en utvikling Goldfish leder an i. Den behøver derfor langt mindre motorkraft sine konkurrenter, sier Sollie.


Enkel

Båten blir bygget i Norge i nye produksjonslinjer av erfarne håndverkere som vil bygge mellom en til to båter i uken til distribusjon over hele Europa.



–  23 Tender blir utelukkende levert med det beste av utstyr, så også når det gjelder motorisering. Båten blir motorisert med toppserien til  Evinrude E-Tec. Markedets kraftigste og letteste motorer. Lav vekt og høyt dreimoment, kombinert med racing underhus, gjør dette til et soleklart førstevalg for maksimal ytelse, sier Sollie. 



Motorene leveres enten med 150, 200 eller 250 hestekrefter.  Solie forteller for øvrig at alt overflødig skrellet bort. Du finner ingen elektroniske dubbeditter, løse komponenter eller fikse løsninger. Her er ting designet inn der det har en funksjon, ellers er det utelatt, hevder han.