Prøvekjørt: Windy 44 Chinook

Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy
Varm vind fra Windy

Varm vind fra Windy

De utfordrer den Europeiske ”standarden” med å gå fra to til tre sovekabiner. De tør å montere drev, i stedet for IPS eller aksling. Å kjøre ”nye” Windy Chinook 44 handler mye om superlativer. Men, det koster!

Publisert Sist oppdatert

Siden byggenummer en er det gjort mye med Windys ”nye” Chinook. De fikk pepper for noe hastverksarbeid med hvordan førerplassen var utformet, og at instrumentene lå for flatt. I vår testutgave var dette rettet på. Selv Windy lytter til båtpressen. Det er bra!

I hele tatt var ergonomien i og rundt førerplassen noe av det bedre vi har opplevd. Førerstolen var elektrisk heve- og senkbar. Det var god fotstøtte om du ville stå å kjøre med hodet ut av takluken. På de fleste store båter mister man mye oversikt til sidene når man legger seg kraftig over sving. Her fungerte det åpne taket som et panoramavindu til den siden som båten la seg over.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER