Søk i arkivet

Weekender for to

Yamarin 68 er en ny 23-foter med bysse og toalett for litt over en halv million kroner. Se bilder av båten her.

– Dette er en sporty daycruiser med overnattingsmuligheter for to personer, sier Per Christian Stenstavold i Oslo Småbåtsenter til Båtliv.

Med anbefalt motor på 150 hk ligger toppfarten på ca 37 knop med fire personer om bord. Båten leveres med motor opptil 250 hk, og gjør da nærmere 50 knop.

– Dette er storesøsteren til den populære 64-modellen, som hverken har toalett eller pantry, og jeg forventer at vi kommer til å selge mange av denne båten. Den egner seg godt for et par på tur, sier Stenstavold.

Den nye modellen har en rommelig cockpit. Det er plass til mange personer rundt bordet i sittegruppen akter. Bordet er foldbart slik at passasjen i båten skal være optimal. Det kan også gjøres om til solseng. På babord side er det montert en bysseseksjon med vask og kokeplate. Under benken er det plass til kjøleskap.

Yamarin har utviklet en snedig, halvmåneformet luke ned til salongen / sovekabinen. Luken går på skinner. Luken gir ekstra plass under dekk, uten å stjele nevneverdig plass i cockpiten. Det gjør at salongen i tillegg til soveplassen også har en liten benk. Under dekk er det også gjort plass til toalett koblet til septiktank.

Prisen med 150 hk Yamaha er 55.000,- kroner får Båtliv opplyst.

Tekniske data: Yamarin 68 DC
Lengde: 6,77 m
Bredde: 2,54 m
Vekt: Ca 1300 kg
Godkjent: 8 personer
Motor: 115 – 250 hk
Bensintank: 190 liter
Vanntank: 45 liter
Septiktank: 28 liter
CE kategori: C
Toppfart med 150 hk: Ca 37 knop

Flere daycruisere finner du i batguiden.no - Norges største båtutstilling på nett, med mulighet for søk og sammenlikning av båter.
 Kommentarer

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om båtlivet helt gratis på mail to ganger i uka.

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen