Nimbus 305 Drophead

Denne har elektrisk kalesje

VIDEO; Nimbus 305 er siden lanseringen kommet med flere varianter, men mest skiller Nimbus 305 Drophead seg ut.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en uvanlig stor HT, sett med nordiske øyne. Svenskene har her lagt vekt på komfortabel kjøring i båtens alle fartsområder, opp til 22 knop. Tidligere ble Nimbus 305 lansert med elmotor, og også denne kan også leveres med elmotorer helt opp til 51,2 kW som tilsvarer 80 hestekrefter. Med mer tradisjonell diesel leveres den med motorer fra 110 til 220 hestekrefter, med Volvo Penta D3.

Noe av det mest spennende med denne båten er kalesjen.  Her skal du slippe knepping og strekking. I stedet trykker du på en knapp og kalesjen åpner og lukker seg. Hele operasjonen tar 30 sekunder. Da er den øvre delen av kalesjen oppe, og man kan fortsette turen like tørr.

I videoen over kan du se med 360 hvordan kalesjen virker. Du ser deg rundt med pilitaster eller muspeker (virker ikke på Safari nettlesere)

Båten  har overnatting nok for en hel familie, med til sammen seks køyeplasser. Og er du lei av manuelle kalesjer kan kanskje denne være verdt en ekstra titt, da den leveres med elektrisk kalesjeløsning. Utvendig har den bra med sitteplasser takket være to større sittegrupper.

Nimbus 305 Drophead blir å se på Båter i Sjøen i september.

Lengde: 10,07 m

Bredde: 3,25 m

Vekt: 3950 kg

Motor: 110-220 hk diesel og 51,2 kW elektrisk

CE-kategori: B

Pris:  1 990 000 kr