Draco 26 RS
Draco 26 RS
Draco 26 RS
FLEKSIBELT: Benken i cockpiten kan med et enkelt håndgrep gjøres om til en solseng.
Draco 26 RS
MODERNE: Førerplassen har god oversikt.
AVSKJERMET: I konsollen er det plass til toalett.
SOLID: Langs vindskjermen er det godt med gripetak.
BOWRIDER: Foran konsollen er det godt med sitteplasser som også kan gjøres om til solseng.
BAUGSTIGE: Det er lett å komme seg om bord.
KRYSSHOLT: Gode løsninger for fortøyning.

Kongen av bowridere

Dracos første bowrider har fått moderne design, god plass og gode kjøreegenskaper, men prisen på nær en million kroner kan nok skremme noen.

Publisert Sist oppdatert

Draco har gjennom tidene solgt mange, mange tusen båter i Europa. Draco hadde på begynnelsen av 70-tallet en eksportandel på hele 90 prosent, fordelt på 30 land. Det sies at Draco-forhandleren Hock-muth Bootsbau i Sveits har solgt så mange som 4300 Draco-er. Derfor legges den også merke til når Draco kommer tilbake etter mange års fravær på markedet. Nyheten Draco 26 RS er blant båtene som er nominert til European Powerboat of the Year 2015. Men nå som Draco er relansert, ser ikke den norske eieren for seg en ny æra med storproduksjon. Det satses på mindre produksjon i europeisk skala, men det skal være kvalitetsbåter, slik man også gjerne husker Draco.

Prisen er 838 000 kroner med minste motorisering, som er 200 hestekrefter. Enkelte vil kanskje oppleve dette som stivt for en 26-fots dagsturbåt.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER