Søk i arkivet

120 000 KRONER SPART: Med 600 hestekrefter er besparelsen 120 000 kroner etter at hk-avgiften forsvant.
120 000 KRONER SPART: Med 600 hestekrefter er besparelsen 120 000 kroner etter at hk-avgiften forsvant.

Påhengsmotorer fra 100 til 350 hkPrisras på de største motorene

De største utenbordsmotorene er blitt betydelig billigere i sommer. Vi er i siste del av vår påhenger-serie og ser på motorer fra 100 til 350 hestekrefter.

Under toppdekselet skjuler det seg mange hestekrefter. De største har til og med flere hestekrefter under plastdekselet enn hva en gjennomsnittlig bil har under panseret. Vi snakker om de største utenbordsmotorene, som er blitt betydelig billigere etter at hk-avgiften ble fjernet i sommer. Skal du ha den største motoren, som er en Yamaha F350 (350 hestekrefter), så kostet den før 1. juli 362 147 kroner før hk-avgiften ble fjernet. Uten hk-avgift koster den i dag 291 622 kroner. Det er en besparelse på hele 70 000 kroner.

For å illustrere hvor mye det utgjør, kan vi for eksempel si at om du har budsjettert kjøpet av en Yamaha 350, så har du nå råd til en påhenger på 50 hestekrefter i tillegg. Dette er tusenlapper som for mange kan gi mye ekstra båtutstyr, eller kanskje til og med en litt større båt enn man hadde planlagt. Eller at man endelig har råd til båten som sto øverst på ønskelisten. Med de minste motorene som vi presenterer denne gang, er besparelsen 20 000 kroner, nok til å utstyre en båt med en god kartplotter. Nå som vi har samlet inn priser fra de norske importørene, ser vi at gevinsten for fjernet hk-avgift heldigvis går til forbrukeren.

Ladeeffekt

I vår innsamling av data over hver av motorene har vi denne gang også tatt med ladeeffekt, og her ser vi også store variasjoner. Stor ladeeffekt er gunstig om du har mye elektronikk om bord. Bruker du båten lite, kommer også god ladeeffekt godt med for å få ladet opp det snart tomme batteriet igjen. Jo større motor du kjøper, desto større ladeeffekt blir motoren normalt levert med.

Eksempelvis har Suzuki DF300 54 ampere ladeeffekt, mens Evinrude gjennomgående har 133 ampere på sine motorer, men nå skyldes det også at E-tec-systemet til Evinrude har behov for mer effekt i startøyeblikket.  Man skulle tro at høyere ladeeffekt krever sin energi, og at det igjen går ut over tilmålte hestekrefter. Vi ringer derfor Frydenbø, som forhandler Evinrude, og spør Pål Bustad.

– Selv om motoren har 133 ampere, så lader den ikke på full effekt hele tiden, men justerer seg etter hvert som batteriet er fylt opp. Dynamoen tar sånn cirka en halv hestekraft fra motoren, forklarer Bustad.

Startsperre

Vi har også spurt om motorene kan leveres med startsperre, da for eksempel Atlantica Båtforsikring krever at utenbordsmotorer som forsikres hos dem, skal ha startsperre. Foreløpig er det kun Yamaha og Mercury som leverer startsperre til sine motorer.

100 hk

Honda BF100

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1496
Vekt fra (kg): 166
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5500–6300
Ladeeffekt: 55 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 122 990 kr
Pris pr. hk: 1229 kr

Honda BF100

Mercury OptiMax 100 EFI

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1732
Vekt fra (kg): 181
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 50 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra: 99 900 kr
Pris pr. hk: 999 kr

Mercury OptiMax 100 EFI

Selva Marlin 100 XSR

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1576
Vekt fra (kg): 170
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: Ikke oppgitt
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra: 105 528 kr
Pris pr hk: 1055 kr

Selva Marlin 100 XSR

Suzuki DF100A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2044
Vekt fra (kg): 182
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 40 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 103 490 kr
Pris pr hk: 1035 kr

Suzuki DF100A

Yamaha F100D

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1596
Vekt fra (kg): 170
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 25 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 109 200 kr
Pris pr. hk: 1092 kr

Yamaha F100D

 

115 hk

Evinrude E-Tec 115

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 1726
Vekt fra (kg): 177
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5500–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 110 896 kr
Pris pr. hk: 964 kr

Evinrude E-Tec 115

Evinrude E-Tec 115 H

Motortype: 2 takter
Slagvolum (cc): 1726
Vekt fra (kg): 177
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5500–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan leveres m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 120 296 kr
Pris pr. hk: 1046 kr

Evinrude E-Tec 115 H

Honda BF115

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2354
Vekt fra (kg): 217
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 55 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 112 990 kr
Pris pr. hk: 983 kr

Honda BF115

Mercury OptiMax 115 ELPT

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 1526
Vekt fra (kg): 170
Sylindre: 3
Anbefalt turtall: 5000–5750
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 101 900 kr
Pris pr. hk: 886 kr

Mercury OptiMax 115 ELPT

Mercury OptiMax 115 EFI

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1732
Vekt fra (kg): 181
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5800–6400
Ladeeffekt: 50 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 102 900 kr
Pris pr. hk: 895 kr

Mercury OptiMax 115 EFI

Selva 115 Tarpon XSR

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1741
Vekt fra (kg): 189
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: Ikke oppgitt
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra: 115 245 kr
Pris pr hk: 1002 kr

Selva 115 Tarpon XSR

Suzuki DF115A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2044
Vekt fra (kg): 182
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 40 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 107 490 kr
Pris pr. hk: 935 kr

Suzuki DF115A

Tohatsu TLDI115

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 1768
Vekt fra (kg): 284
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 105 890 kr
Pris pr. hk: 921 kr

Tohatsu TLDI115

Tohatsu BFT 115A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2354
Vekt fra (kg): 220
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 4500–6000
Ladeeffekt: 40 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 112 790 kr
Pris pr. hk: 981 kr

Tohatsu BFT 115A

Yamaha F115A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1741
Vekt fra (kg): 186
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 24 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 117 470 kr
Pris pr. hk: 1021 kr

Yamaha F115A

 

125 - 140 hk

Mercury OptiMax 125 ELPT

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1526
Vekt fra (kg): 195
Sylindre: 3
Anbefalt turtall: 5000–5750
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 106 700 kr
Pris pr. hk: 854 kr

Mercury OptiMax 125 ELPT

Evinrude E-Tec 130

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 1726
Vekt fra (kg): 177
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5500–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan leveres med startsperre?: Nei
Veil. pris fra: 123 176 kr
Pris pr. hk: 947 kr

Evinrude E-Tec 130

Honda BF135

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2354
Vekt fra (kg): 217
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 55 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 132 990 kr
Pris pr. hk: 985 kr

Honda BF135

Suzuki DF140A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2044
Vekt fra (kg): 179
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5600–6200
Ladeeffekt: 40 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 112 690 kr
Pris pr. hk: 805 kr

Suzuki DF140A

 

150 hk

Evinrude E-Tec 150

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 2589
Vekt fra (kg): 190
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5300–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 143 160 kr
Pris pr. hk: 954 kr

Evinrude E-Tec 150

Evinrude E-Tec 150 HO

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 2589
Vekt fra (kg): 190
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5500–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 149 860 kr
Pris pr. hk: 999 kr

Evindure E-tec 150 HO

Honda BF150

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1496
Vekt fra (kg): 166
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5500–6300
Ladeeffekt: 55 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 139 990 kr
Pris pr. hk: 933 kr

Honda BF150

Mercury OptiMax 150 EFI

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 3000
Vekt fra (kg): 206
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–5800
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 125 400 kr
Pris pr. hk: 836 kr

Mercury OptiMax 150 EFI

Mercury Verado 150

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1732
Vekt fra (kg): 231
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5800–6400
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 146 200 kr
Pris pr. hk: 975 kr

Mercury Verado 150

Mercury OptiMax 150 Pro

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 2507
Vekt fra (kg): 195
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5250–5750
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 134 600 kr
Pris pr. hk: 897 kr

Mercury OptiMax 150 Pro

Selva Killer Whale 150 XSR

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2670
Vekt fra (kg): 216
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt:
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra: 147 190 kr
Pris pr hk: 981 kr

Selva Killer Whale 150 XSR

Suzuki DF150T

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2867
Vekt fra (kg): 215
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 44 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 130 690 kr
Pris pr. hk: 871 kr

Suzuki DF150T

Tohatsu BFT 150A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2354
Vekt fra (kg): 220
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 40 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 123 790 kr
Pris pr. hk: 825 kr

Tohatsu BFT 150A

Yamaha F150A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2670
Vekt fra (kg): 223
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 36 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 127 750 kr
Pris pr. hk: 851 k

Yamaha F150A

 

175 hk

Evinrude E-Tec 175

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 2589
Vekt fra (kg): 190
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5300–6000
Ladeeffekt: 133 amp
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 152 846 kr
Pris pr. hk: 873 kr

Evinrude E-Tec 175

Honda BF175

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 3471
Vekt fra (kg): 267
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 90 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 174 990 kr
Pris pr. hk: 1000 kr

Honda BF175

Mercury Verado 175

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1732
Vekt fra (kg): 231
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5800–6400
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 160 100 kr
Pris pr. hk: 915 kr

Mercury Verado 175

Suzuki DF175T

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2867
Vekt fra (kg): 215
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5500–6100
Ladeeffekt: 44 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 145 790 kr
Pris pr. hk: 833 kr

Suzuki DF175T

Suzuki DF175TG

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2867
Vekt fra (kg): 223
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5500–6100
Ladeeffekt: 44 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 165 790 kr
Pris pr. hk: 947 kr
Elektronisk gass

Suzuki DF175TG

Yamaha F175A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2785
Vekt fra (kg): 224
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 50 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 156 635 kr
Pris pr. hk: 895 kr

Yamaha F175A

 

200 hk

Evinrude E-Tec 200

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 2589
Vekt fra (kg): 190
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5300–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 168 304 kr
Pris pr. hk: 841 kr

Evinrude E-Tec 200

Evinrude E-Tec 200 HO

Motortype: 2- takter
Slagvolum (cc): 3279
Vekt fra (kg): 231
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5250–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 183 804 kr
Pris pr. hk: 919 kr

Evinrude E-Tec 200 HO

Mercury Verado 200

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 1732
Vekt fra (kg): 231
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5800–6400
Ladeeffekt: 70
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 175 900 kr
Pris pr. hk: 880 kr

Mercury Verado 200

Mercury Verado 200 Pro

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 3032
Vekt fra (kg): 225
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–5750
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 167 600 kr
Pris pr. hk: 838 kr

Mercury Verado 200 Pro

Suzuki DF200T

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 3614
Vekt fra (kg): 257
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 54 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 163 990 kr
Pris pr. hk: 820 kr

Suzuki DF200T

Yamaha F200

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2785
Vekt fra (kg): 227
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 50 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 177 245 kr
Pris pr. hk: 886 kr

Yamaha F200

 

225 hk

Evinrude E-Tec 225

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 3279
Vekt fra (kg): 235
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5200–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 193 090 kr
Pris pr. hk: 858 kr

Evinrude E-Tec 225

Evinrude E-Tec 225 HO

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 3279
Vekt fra (kg): 231
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5200–6000
Ladeeffekt: 33 amp
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 201 790 kr
Pris pr. hk: 896 kr

Evinrude E-Tec 225 HO

Honda BF225

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 3471
Vekt fra (kg): 267
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5300–6300
Ladeeffekt: 90 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 194 990 kr
Pris pr. hk: 867 kr

Honda BF225

Mercury OptiMax 225

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 3032
Vekt fra (kg): 225
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–5750
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 184 400 kr
Pris pr. hk: 820 kr

Mercury OptiMax 225

Mercury Verado 225

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2598
Vekt fra (kg): 288
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5800–6400
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 195 900 kr
Pris pr. hk: 871 kr

Mercury Verado 225

Suzuki DF225T

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 3614
Vekt fra (kg): 257
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 54 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 184 990 kr
Pris pr. hk: 822 kr

Suzuki DF225T

Yamaha F225B

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 3552
Vekt fra (kg): 273
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 44 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 165 153 kr
Pris pr. hk: 734 kr

Yamaha F225B

Yamaha F225F

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 4169
Vekt fra (kg): 260
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 221 642 kr
Pris pr. hk: 985 kr

Yamaha F225F

 

250 hk

Evinrude E-Tec 250

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 3279
Vekt fra (kg): 235
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5250–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 207 075 kr
Pris pr. hk: 828 kr

Evinrude E-Tec 250

Evinrude E-Tec 250 HO

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 3441
Vekt fra (kg): 233
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5300–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 213 375 kr
Pris pr. hk: 853 k

Evinrude E-Tec 250 HO

Mercury OptiMax 250

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 3032
Vekt fra (kg): 229
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–5750
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 191 700 kr
Pris pr. hk: 767 kr

Mercury OptiMax 250

Honda BF250

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 3583
Vekt fra (kg): 278
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5300–6300
Ladeeffekt: 90 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 189 990 kr
Pris pr. hk: 760 kr

Honda BF250

Mercury Verado 250

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2598
Vekt fra (kg): 288
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5800–6400
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 207 100 kr
Pris pr. hk: 828 kr

Mercury Verado 250

Suzuki DF250AP

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 4028
Vekt fra (kg): 274
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5500–6100
Ladeeffekt: 54 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 206 490 kr
Pris pr. hk: 826 kr
Elektronisk gass

Suzuki DF250AP

Tohatsu BFT 250A

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 3583
Vekt fra (kg): 284
Sylindre: 4
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 60 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 189 590 kr
Pris pr. hk: 758 kr

Tohatsu BFT 250A

Yamaha F250D

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 4169
Vekt fra (kg): 260
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 231 952 kr
Pris pr. hk: 928 kr

Yamaha F250D

 

300 hk

Evinrude E-Tec 300

Motortype: 2-takter
Slagvolum (cc): 3441
Vekt fra (kg): 233
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5300–6000
Ladeeffekt: 133 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 215 819 kr
Pris pr. hk: 719 kr

Evinrude E-Tec 300

Mercury Verado 300

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2598
Vekt fra (kg): 288
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5800–6400
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 233 900 kr
Pris pr. hk: 780 kr

Mercury Verado 300

Suzuki DF300AP

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 4028
Vekt fra (kg): 274
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 54 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Nei
Veil. pris fra : 226 490 kr
Pris pr. hk: 755 kr
Elektronisk gass

Suzuki DF300AP

Yamaha F300B

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 4169
Vekt fra (kg): 260
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 238 216 kr
Pris pr. hk: 794 kr

Yamaha F300B

 

350 hk

Mercury 350 SCI

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 2598
Vekt fra (kg): 300
Sylindre: 6
Anbefalt turtall: 6200–6400
Ladeeffekt: 70 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 279 900 kr
Pris pr. hk: 800 kr

Mercury 350 SCI

Yamaha F350

Motortype: 4-takter
Slagvolum (cc): 5330
Vekt fra (kg): 356
Sylindre: 8
Anbefalt turtall: 5000–6000
Ladeeffekt: 49 amp.
Kan lev. m/ startsperre?: Ja
Veil. pris fra : 291 622 kr
Pris pr. hk: 833 kr

Yamaha F350
 Kommentarer

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om båtlivet helt gratis på mail to ganger i uka.

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen