Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate
Prisgunstig trawler med stor boflate

Prisgunstig trawler med stor boflate

Royaler 42 Pilothouse har enorm boflate fordelt på tre dekk. I løpet av mai kommer den  første båten til Oslo.

Publisert Sist oppdatert

42-foteren er en typisk trawler og med sin bredde på 4,3 meter blir det bra med plass. På nederste dekk er det ikke mindre enn tre doble sovakabiner, med tilhørende to baderom og eget dusjrom. Går vi opp til neste dekk har båten en stor salong og bysse, og på øverste dekk er styrhuset og enda en salong. Med 460 hestekrefter i motorrommet skulle vi tro at dette blir en dyr båt, men inkludert alle avgifter koster den 3.580.000 kroner.

Lavt forbruk

Det er vestlandsbedriften W-Yachts AS som tar båten til Norge. De er fra før av forhandler for Clipper, som er kinaproduserte båter som holder lav pris og lavt forbruk. Eksempelvis kan Clipper 60 holde et forbruk nede på cirka 30 liter i timen.

– Vi har ikke fått testet forbruket til 42 Pilothouse ennå, men ettersom også denne båten har fortrengningsskrog vil jeg tippe at forbruket også her blir veldig snilt, sier  Ole André Worre i W-Yacht.

Stor flybridge

Båten har har walkaround-dekk og et stort akterdekk utvendig. Den har også en stor flybridge med oppgang og nedgang både fra førerhuset og akterdekket.

Følg med på hva som skjer. Meld deg på Båtlivs nyhetsbrev

Innvendig kan Royaler 42 Pilothouse på mange måter minne litt om Clipper. Stort ror, mye treverk og et hyggelig maritimt miljø. Båtliv har ikke vært om bord i båten ennå, men har fått tilgang til et stort antall bilder fra verftet i Kina. Sett fra bildene kan vi ikke annet enn å tro at det her blir mye båt for pengene.

Den første båten som ble produsert er sendt til Frankrike. Båten som nå ventes til Oslo er nummer to i produksjonsrekken.

– Den har fått en god del endringer, sier Worre.