Sjekk hun i den rosa/lilla kjolen nede til venstre. Ja, de blir små når båtene er så store.
Heftig stor! Så het den også Magnum og var 60 fot lang.
Solen går aldri ned for ....osv.
Her blander man vel litt på rollene. Miamai Vice og MIG 50, ja, ja.
En liten posør Italian style
Mange mørke skyer over italiensk båtindustri hindrer ikke at de alle er der.
Sånn ser det ut i den største hallen på Genova boat show.
En liten Fjord-kopi på 23 fot. Smart var den uansett synes vi.
Messens kanskje styggeste. I hvert fall overbygget.
En spennende liten sak for de snekkefrelste. 4,5 meter båt med mye glede.
Det er størrelsen det kommer an på.
Så tok vi frem malerskrinet og slik ble det.
Damene er allesteds når man messer i Italia.
Fin båt, da tar man i mot barfot.
The million dollar look. Bak en av messens billigste båter, da hjelper det å ha uniformen i orden.

"The million dollar look"

Uttrykket ”The million dollar look” må være funnet på av en italiener. Det er kostelig å gjeste Europas største båtmesse og være litt flue på veggen når verdensmestrene i å ta seg ut setter hverandre stevne.

Publisert Sist oppdatert

Krisen i italiensk båtbransje er dyp. Likevel klarer bransjen å levere varer som får det til og se helt annerledes ut. Vi har tilbakelagt kilometervis bryggelangs i havnebassenget i Genova. Det tar liksom aldri slutt.

Mange land er representert, men utstillingen preges av italienske, franske og amerikanske produsenter. Ikke en norsk båt var å se. Den ville uansett drukne i dette selskapet. For sørover i Europa tør man mye mer enn i Skandinavia. Det ser ut som et fargeskrin, og utformingen ville gitt tradisjonalisten akutt psykose. Vi er også overrasket over hvor mange som tør å ta frem nyheter tross tørke i bransjen. Franskmennene stiller med opp til flere verdensnyheter, og Jeanneau lanserer flest nyheter.

For at du som leser skal få et inntrykk av hvordan det ligger an, kan du følge med oss på en vandring bryggelangs i Genova.