Optimismen er tilbake I bransjen

Optimismen er tilbake I bransjen

Utstillingshallene på Lillestrøm og Sjøen For Alle er i ferd med å fylles opp. Noe NORBOAT tar som et tegn på at optimismen er på vei tilbake i bransjen.

Publisert Sist oppdatert

- Vi er svært fornøyde med pågangen som er omtrent på samme nivå som i fjor. Tre haller er nesten fylt opp og påmeldingene tikker fortsatt inn. Optimismen i båtbransjen er så absolutt tilstede, sier messesjef Merete Rustad.

 

Vi jobber nå med messens layout og plassering av stands, og arbeider med å utforme messen mest mulig attraktiv og spennende for besøkende og utstillere.  Samtidig planlegger vi mange ulike aktiviteter for de besøkende.  Av ny aktiviteter planlegger vi blant annet mannequinoppvisning og eget seilloft. Vi legger stor vekt på at de som besøker Sjøen for alle 2010 skal få en hyggelig, representativ og informativ opplevelse av båtbransjen og båtlivets gleder.

- De største aktørene er allerede på plass.  Vi kan nevne bl.a. Erling Sande AS, Brunswick Marine AS, AS Kellox, Lunde Båt AS, Windy Boats AS, Goldfish Boat AS, Hydrolift AS og NB Marine AS.  Det vil bli flere verdens- og Norgespremierer på messen. På utstyrssiden er det et stort antall utstiller innen elektronikk, klær, bryggeleverandører og annet båtrelatert utstyr. Alt ligger til rette for en omfangsrik og spennende messe, forsetter Rustad.

 

Dette mener utstillerne:

Tiltrekker seg flere kundegrupper

Bavaria er i en rivende utvikling med nye modeller som tiltrekker seg stadig flere kundegrupper.  Det er derfor viktig for oss å vise frem nyhetene til et bredt publikum, og vi satser derfor sterkt på Sjøen for alle 2010.

Lunde Båt Motor AS, Daglig leder Lars-Erik Solvang

 

Viktigste aktiviteten for båtbransjen

Erling Sande AS har valgt å legge stor vekt på deltagelsen under Sjøen for alle også i 2010.  Messen er den største og viktigste aktiviteten for båtbransjen i Norge. Vi representerer nå et betydelig antall båtmerker både fra inn og utland i tillegg til Suzuki påhengsmotorer.  Siden vi nå er motorleverandører til tre av Norges mest kjente båtmerker (Askeladden, Ibiza og Morgan), og dermed kanskje er den leverandøren med størst tilknytning til norsk båtproduksjon, er det spesielt viktig for oss å delta på Sjøen for alle.

Erling Sande AS, Marketing Manager Marine Stein-Harald Jørgensen,

 

Styrker vår markedsposisjon

Fische Marine AS anser Sjøen for Alle messen som en vesentlig og viktig faktor for markedsføring av våre motorer og båtmerker. Vi mener messen gir en riktig ramme rundt vår markedsføring, spesielt i trange tider, og bidrar til å styrke vår markedsposisjon ytterligere. Vår stand vil primært tjene som en aktiv salgsplass til sluttbrukere, og vil i tillegg fungere som et showrom for våre eksisterende og potensielle nye forhandlere.  

Fische Marine AS, salgssjef Pål Bustad

 

Knytter nye kontakter og pleier eksisterende kunder

Messen har alltid vært den mest spennende messen i Norge for både kunder og for vår bedrift, dette er vi sikre på at Sjøen for Alle også vil være i 2010. Våre ingeniører har også denne høsten skapt nye spennende tanker, NB Marine AS skal derfor bidra med å gjøre messen stadig like attraktiv med vårens nyheter også i 2010.

NB Marine AS, Markedssjef Ronny Haugland