Søk i arkivet

Båtliv

Siste fra forsiden

Bruktbåten: Selby 27 Holder fortsatt mål

Litt i skjul av de store båtbyggerne på Askøy vant lille Selby mange båthjerter med sin serie mellomstore motorbåter. Firmaet ble lagt ned i 2016, men båtene har ennå en trofast tilhengerskare.

Prøvekjørt: Axopar 37 Overraskende komfortabel

Axoparen skjærer gjennom sjøen, og det som er av hopp gir landinger som bare er en drøm. Båten går fint i sjøen, men har begrensninger som bobåt.

Grand Banks Eastbay 44 Sofistikert havkrysser

Grand Banks Eastbay 44 er svært elegant og temmelig rask. I tillegg er nyheten en ekte, havgående luksuscruiser. Slik skapes en nokså unik båt. Men herligheten koster.

Steeler NG 52 S Offshore Luftig, havgående luksus

Wow-faktoren er temmelig høy på prisnominerte Steeler NG 52 S Offshore. Her er en komfortabel, flytende leilighet med CE-klasse A-godkjenning.

Sjølyst fikk sin gjenoppstandelse

Glisene var brede og blikkene var våte i Sjølyst-hallen på Sjøen for alle. En egen hall var rigget for å minne om arven fra gründerne i båtbransjen.

En pinne for landet

Båtliv vil på det sterkeste anbefale sine lesere å legge ut på tokt langs kysten i sommer.

Slaget om dashbordet

Båtbransjen lærer av bilindustrien, og snart kan du få båten til å legge til kai med et tastetrykk.

Suksessen, trinn for trinn

Hva er hemmeligheten bak Viknes-fabrikken suksess i forhold til nesten alle andre norske merker? Her er noen mulige stikkord.

Hvordan overleve som norsk storbåtprodusent?

To storbåtprodusenter er igjen i Norge. Saga og Viknes. Og det kun én produsent som melder om permanent høy aktivitet og fulle ordrebøker.

Dra til Sjøs 2018 Smidig fendring for folk flest

- Her kan vi levere Parma-kvalitet til billigkjede-priser.

Satser alt på én butikk

Det er Blommenholm som gjelder for CT Marine.

«Statsraad Lehmkuhl» blir hybrid

Bergens stolthet får batterier, og blir verdens første bark med eldrift.

Gå til toppen