Søk i arkivet

Båtliv

Siste fra forsiden

Høyttalere med gjestehavnvennlig lyd

En blåtannhøyttaler er perfekt for å få god lyd fra nettbrett, mobil og laptopper.

Apper for fisketuren

Her er er et lite utvalg apper som kan gjøre fisketuren mer effektiv.

Praktisk båtliv: Tyverisikring: Kom tyvene i forkjøpet

Det er ikke alltid du kan regne med at båt, motor og tank er på plass når du ser til båten. Her er noen enkle knep for fysisk sikring mot ubudne gjester.

Båten min: Fjord 21: Fjord 21 med utenbordsmotor

Etter møysommelig restaurering er Jan Henrik Andersons Fjord 21 DC fra 60-tallet er trolig den eneste som finnes med motorbrønn og utenbordsmotor.

Omslag i båtmarkedet

I mange år har det vært kjøpers marked i båtbransjen. Slik er det ikke lenger.

Kommentaren: Jahn Otto Johansen: Nasjonalparker for båtfolket

I Oslogryta er det nok en del som ikke helt forstår hvor langstrakt og varierende vårt land er

Sea-Doo med vinneroppskrift

Sea-Doo har lansert et nytt skrog for de største modellene. Vi har prøvekjørt nyheten som gir mer stabilitet og bedre sjøegenskaper. Har den kanadiske produsenten endelig lansert et skrog som dekker alle behov?

Prøvekjørt: Buster Magnum og SuperMagnum: Større og råere

Buster søker tilbake til aluminiumspreget med en ny generasjon Magnum-modeller, som er større og sterkere enn forgjengerne.

Windy-nyhet nominert til gjev pris

Windy 27 Solano har bare så vidt kommet ut av støpeformen, og er allerede nominert til Eurpean Powerboat of the Year, sammen med Askeladden og norskdesignede Bella.

Nye regler og forbudssoner: Alt om hummerfiske

Skal du fiske hummer 1. oktober? Skal du fiske lovlig må du nå registrere deg. Her er de nye reglene for hummerfiske, og de eksisterede - og de nye som kommer neste år. I artikkelen er det også kart over forbudssoner.

C-Map kjøper Embark

C-Map satser på comeback i markedet for digitale kart med hjelp av norskutviklet teknologi.

Riva 100 Corsaro: Zlatan, for ei skute!

Den svenske fotballegenden Zlatan Ibrahimovic har kjøpt en Riva 100 Corsaro som trolig koster godt over hundre millioner kroner. Bruken er heller ikke billig. Tur-retur mellom Oslo og Stavanger kommer på en kvart million kroner, bare i dieselkostnader. Vi har vært om bord.

Gå til toppen