Buster Magnum Pro winter test, land - Ahvenanmaa, January 2010. Photo: Busterboats/Jorma RajamŠki.
Buster Magnum Pro winter test, land - Ahvenanmaa, January 2010. Photo: Busterboats/Jorma RajamŠki.
Buster XXL and Buster Magnum Pro winter test, land - Ahvenanmaa, January 2010. Photo: Busterboats/Jorma RajamŠki.

– Denne båten er ikke til pynt

Med Magnum Pro henvender Buster seg til krevende brukere.

Publisert Sist oppdatert

Lanseringen av Magnum Pro er den første I Pro-serien fra finske Buster. I en pressemelding skriver produsenten at dette er en båt i proffklassen med sentrert styrekonsoll. Og selvfølgelig, som alle andre båter fra Buster, kommer også den i aluminium.

– Buster Pro Serien er utviklet for brukere som legger mer vekt på ytelse enn på komfort. Magnum Pro er ikke båt som bare skal stå til pynt på brygga, men et robust verktøy for hele båtsesongen, sier Markku Uotinen.

For tøffe forhold

Buster Magnum Pro får en lengde på circa sju meter og bredde på 2,4 meter  Båten får solide rekkverk og en standard targabøyle som kan installeres i styrekonsollen eller bak i båten.

I utviklingen av Magnum Pro er båtføreren satt i fokus. Den er utviklet fra det velrenommerte skroget på Magnum og bunnen har v-skrog på 20 grader. Magnum Pro skal derfor mestre tøffe forhold med stabilitet og stor manøvreringsevne.

Med maksimal motorkraft kan Magnum Pro nå en topphastighet på nærmere 50 knop, mens motoren på 150 hestekrefter er tilstrekkelig for maksimal last.

Oppgradert XXL

Buster kommer også med en oppdatert versjon av tredje generasjons Buster XXL. Skroget er uendret.

Kalesjetilbehøret er nå todelt på XXL slik at to passasjerer kan styre mens de sitter under regnkalesjen med bare frontdelen på plass. De fabrikkinstallerte tilbehørspakkene inkluderer de tidligere lanserte pakkene Navi, Canvas, Comfort og Harbour. Det finnes også en helt ny underholdningspakke med en fabrikkmontert radio og høyttalere.