Søk i arkivet

RÅEST I KLASSEN: Black Marlin 550 får 550 hestekrefter og bygges i karbonfiber.
RÅEST I KLASSEN: Black Marlin 550 får 550 hestekrefter og bygges i karbonfiber.
RÅEST I KLASSEN: Black Marlin 550 får 550 hestekrefter og bygges i karbonfiber.
RÅEST I KLASSEN: Black Marlin 550 får 550 hestekrefter og bygges i karbonfiber.
RÅEST I KLASSEN: Black Marlin 550 får 550 hestekrefter og bygges i karbonfiber.
RÅEST I KLASSEN: Black Marlin 550 får 550 hestekrefter og bygges i karbonfiber.
RÅEST I KLASSEN: Black Marlin 550 får 550 hestekrefter og bygges i karbonfiber.
RÅEST I KLASSEN: Black Marlin 550 får 550 hestekrefter og bygges i karbonfiber.

Modifisert Sea-Doo RTX-X 260 RSVannscooter i karbonfiber og 550 hester

Black Marlin 550 skiller seg ut med både byggemateriale og motorstyrke.

Dette er nok ikke en vannscooter du vil se mange av. Den er spesialdesignet av Mansory Design & Holdings som har spesialisert seg på å modifisere sportsbiler. Denne gangen har de tatt utgangspunkt i en Sea-Doo RTX-X 260 RS. Dette er nok en av de raskeste vannscooterne på markedet allerede, så utgangspunktet er bra. Nå har Sea Doo riktignok også nylig lansert en ny versting, Sea Doo RXP-X 300.
Den modifiserte utgaven av Sea-Doo RTX-X 260 RS får i tillegg til et skrog i karbonfiber og langt sprekere motor også noe endret utseende. Den nye vannscooteren får et enda mer aggressivt utseende.
Med karbonfiber sparer man vekt, men ikke all verden. Ifølge Hamnen.se er ikke vektbesparelsen mer enn ti kilo. Da er det i så fall en trøst med en modifikasjon som trolig koster en god del, at antall hestekrefter er mer enn doblet.
Hamnen.se skriver at Black Marlin i disse dager tester den modifiserte vannscooteren.  
Prisen er visstnok 55.000 euro, et beløp som tilsvarer nærmere drøyt 520.000 kroner med dagens eurokurs, før norske avgifter.

 Kommentarer

Nyhetsbrev

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen