Søk i arkivet

TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.
TO NYE: W-Yacht er blitt importør av AluCraft. De to første båtene til Norge er AluCraft 16SP og 20SP.

AluCraft har fått norsk importør

De finskbygde aluminiumsbåtene har fått norsk importør, og de to første båtene blir å se på Sjøen for Alle.

Det er W-Yacht AS har inngått eksklusiv import-avtale for Norge med Nordwall Marin AB i Sverige for deres AluCraft aluminiumsbåter. AluCraft-båtene bygges i Finland av Nordwall Marin, og klargjøres på Lidingø utenfor Stockholm.

AluCraft kommer til Norge en tid der aluminiumsbåter er mer i skuddet enn aldri før. Nylig lanserte Nordkapp sin første aluminiumsbåt. Finnmaster har også lansert tre modeller i aluminium.  Og Yamarin har etablert seg godt på det norske markedet med sine aluminiumsbåter i Cross-serien. I tillegg har vi fortsatt tradisjonelle aluminiumsbåter som BusterAnytec og Silver.

Erfaring med proffene

AluCraft har laget båter for proffene siden 2004. Båtene er håndbygde i slitesterk marine-aluminium med 5mm i bunn og 4mm i fribord/dørk. Alle deler er sveiset i høyeste kvalitet. AluCraft benytter kun marinealuminium av beste kvalitet, SS4140 (5083/AIMg4,5Mn), samme som for havgående fartøy.
Det er i dag seks Alucraft modeller fra 16 til 24 fot. De leveres med utenbords motor, og er tilpasset bil tilhenger om ønskelig. Serien består både av åpne båter av typen skjærgårdsjeep / landstedsbåt, og delvis lukkede båter av typen bowrider. Nordwall Marin bygger også custom-made-båter på bestilling og kan levere både arbeids-båter, taxi-båter og båter for personbefordring.

– Potensiale

– Vi ser at det er et stort og økende marked for robuste aluminiums båter og AluCraft-båtene passer veldig godt inn i dette markedet. Vi vil være representert på Sjøen for Alle med to AluCraft, sier Terje Borsheim hos W-Yacht.
De to båtene som nå er i Norge er AluCraft 16 SP og AluCraft 20 SP. Prisen for AluCraft 16 SP med 50 hk Yamaha er 258.000 kroner, mens AluCraft 20 SP med 130 hk Yamaha vil koste 459.000 kroner. Prisene er da blant annet med hydraulisk styrim og trim-flaps.
W-Yacht er i dag blant annet norsk importør av Dufour seilbåter og Europa-importør av Clipper/Explorer motorbåter (trawlere). Selskapet har egen service avdeling og salgskontor ved Åmøy Havn på Vestre Åmøy utenfor Stavanger, og salgskontor både på Grasholmen Marina i Stavanger og Leangbukta i Asker utenfor Oslo.

 Kommentarer

AluCraft 20SP

Lengde: 6,30 m

Bredde: 2,35 m

Dyptgående: 0,45 m

Vekt: 750 kg

Motor: 75-150 hk

CE-klasse: C

AluCraft 16SP

Lengde: 4,60 m

Bredde: 1,80 m

Dyptgående: 0,30 m

Vekt: 500 kg

Motor: 35-50 hk

CE-klasse: C

Nyhetsbrev

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen