Søk i arkivet

Bygget for norske forhold

AluVenture 6500 CC heter nyheten som skal være spesialbygget for norske forhold.

AluVenture 6500 CC er en 6,5 meter lang kombinert fritids-, arbeids- og bruksbåt, laget spesielt for krevende norske forhold med varierende vær, steinete strender og til tider grunne farvann, skriver produsenten i en pressemelding.

Båten blir vist frem for publikum for første gang på Sjøen for alle, som starter 9. Mars.

Sikkerhet er hovedfokus når AluVenture designer sine båter, opplyser produsenten.

–      Vi ønsket å bygge en båt som ga deg følelsen av å være sikker når du bruker den selv og når du låner ut båten til familie eller venner, sier Daglig Leder ved AluVenture, Stian Bakken.

Legering

AluVenture er bygget i marine aluminium av spesiell legering (5083-H321). Denne legeringen er sterkere og mer holdbar enn legeringer vanligvis brukt for denne type båter, påstår produsenten.

– Å øke tykkelsen på skroget til 5 mm ble også gjort på bakgrunn av ønsket om en sikker båt. Legg til at standard utstyr inkluderer flytestoff i skroget, noe som veldig få konkurrenter har, så får du utvilsomt en meget trygg båt som tåler ekstremt mye, tilføyer Stian Bakken.

 AluVenture 6500 CC er en 6,5 meter lang og 2,3 meter bred aluminiumsbåt med midtplassert styrekonsoll. Båten er godkjent for opp til sels personer og estimert topphastighet er 40 knop. Standard utstyr inkluderer blant annet: Hydraulisk styring, polykarbonat rute, styrekonsoll, elektrisk lensepumpe, brannslukningsapparat, dekklys, to oppbevarings bokser, badestige, badeplattform, fendere og pleksiglass tak.

 

Om AluVenture

AluVenture er en norsk produsent av aluminiumsbåter konstruert for norske forhold. Selskapet holder til på Nesbru i Norge, med produksjon lagt til heleid verft i Kuressaare, Estland, opplyser produsenten.

 

 Kommentarer

Nyhetsbrev

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen