Søk i arkivet

AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot.
AMERIKANSK: Four Winns V255 vant European Powerboat of the Year i klassen opp til 25 fot. Foto:

Four Winns V255Høy på seg selv

Man sitter høyt i Four Winns V255, men til gjengjeld har de fått plass til mye innenfor 25 fot.

Det har stilnet litt for amerikanske båter, noe som blant annet trolig skyldes høy dollarkurs. Når man går rundt på verdens største båtmesse, Boot Düsseldorf - er det vel egentlig ikke noen tvil om at amerikanerne er mer populære på kontinentet. Og Four Winns V255 er utvilsomt en av dem. Juryen i European Powerboat of the Year 2016 gikk inn for at denne fortjente seieren i klassen under 25 fot. Og det i hard klasse med båter som Bella 600R og XO 250 Open.
Juryens begrunnelse er at Four Winns her har kommet med en moderne familiebåt med mange smarte løsninger. De som har testet båten i juryen forteller også om gode kjøreegenskaper, der man sitter høyt på strå på 25-foteren.

Ikke helt etter norsk smak

I og med at man sitter for høyt får man plass til mye, noe som absolutt ikke er noe nytt for denne type båter. Vi har sett det før, blant annet med Uttern D77 som vi testet i fjor.

Les testen av Uttern D77 (pluss-artikkel)

I cockpiten er det blitt plass til en større sittegruppe, et lite pantry. Men den som sitter ved siden av føreren har ikke ryggstøtte i fartsretningen, og det er noe vi er mer glad i her i hjemmelige farvann, men smak er forskjellig - heldigvis. Vi savner også håndgrep for flere av plassene til medpassasjerene.

Innvendig salong

Under dekk er det mer opp til din smak og båtdrømmer. Ønsker du en innvendig salong i en 25-foter, med et lite pantry og separat toalett er dette båten for deg. Og bonusen er da en midtkabin med dobbelkøye, som stenges av med gardiner. Sittegruppen ved forpiggen kan også gjøres om til køyeplass, om ønskelig.
Prisen er 1.039.000 kroner. Bakken Motor som er norsk forhandler har ikke båten på lager.

 Kommentarer

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen