Søk i arkivet

Sealine i «norsk» utgave

Med en ny, lukket versjon av 330 kaster Sealine seg rett inn i kampen om kundene på markedet for hypermoderne, mellomstore familiecruisere.

Sealine C330 (Coupé), som ble lansert på Boot Düsseldorf, virker dessuten som om den er tegnet med det norske markedet i tankene. Her er lukket bakvegg og en fin, aktermontert bysse med serveringsluke ut til akterdekket, mens en stor, gjennomsiktig skyveluke og rause vindusflater gir mye lys inn i salongen. 
 
Sealine selv skryter av at båten mer eller mindre revolusjonerer plassutnyttelsen i en båt av såpass moderat størrelse. Det stemmer knapt nok. Heller ikke den anerkjente designeren Bill Dixon kan trylle, selv om 33-foteren beviselig har to relativt romslige dobbeltlugarer og dessuten et fint stuverom under byssen. 
 
Motorvalget tilbyr kundene mange kombinasjonsmuligheter. Standardmaskinen er en Volvo Penta D6 330, men båten kan også leveres med D6 400 eller med to D3-motorer på mellom 170 hk og 220 hk. Med 330 hestekrefter når den 7,1 tonn tunge, B-klassifiserte båten en toppfart på 26 knop, med største motorvalg kryper farten opp ytterligere 5-6 knop.
 
Båtliv har tidligere testet en større modell fra Sealine. Selv om det var pene ting å si om båten, ble turen en nokså fuktig opplevelse med mye sjøsprøyt over akterdekket.  Trolig er slike unoter borte fra 330-serien, ikke minst ettersom Sealine etter flere år med store økonomiske problemer i dag en er del av Hanse Yachts.

Produksjonen er også flyttet fra England til Greifswald i Tyskland og vanligvis pleier effektive tyskere å luke bort åpenbare barnesykdommer i god tid før nye modeller lanseres.
 
 Kommentarer

Nyhetsbrev

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Ole Henrik Nissen-Lie

Gå til toppen