Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss

Hydrolift går helt nye veier

Hydrolift har lenge lekt med tanken om å lage en større walkaround familiebåt i toppsjiktet når det gjelder fart og prestasjoner. Derfor har de laget avanserte S-28 med elektrisk sprayhood og soverom i konsollen.

Publisert

Igjen tør Bård Eker og designgjengens hans i Fredrikstad å utfordre konvensjonene i båtbransjen. Nyskapningen Hydrolift S-28 ligner ikke på noe annet som produserers i Norge, eller verden for den del. Nybåten bygger videre på skroget til daycruiseren C-27 som ble lansert for 3 år siden. S-28 er blitt en fot lengre og modifisert i hekken for å kunne gi enda bedre bæring og økte sportslige opplevelser. 

Mest oppsiktsvekkende er sprayhoodløsningen som er fullelektrisk, og virker nesten som en omvendt cabriolet. Alt ligger pent skjult i egne rom i konsollen. Ingenting av dette blir synlig før man trykker på knappen og ”taket” kommer opp og bakover og gjør at du kan stå tørt og skjermet under kjøring. Dette ser dyrt ut, og vel og bra er det. For er det noe utviklingsansvarlig Christoffer Haarbye er, så er det å være pedantisk opptatt av at ting kan koste så lenge det virker.

S-28 blir også en defenderutgave, det vil si at den får det nye integrerte fendersystemet som først ble presentert på Hydrolift SX 22. Båten leveres enten med hydrolifts egne sitte/ståstoler, eller som byggenummer en, med fulldempede jockeystoler. Båtens layout preges ellers av store åpne flater med en sittegruppe som raskt blir til solseng i hele fronten. Putene til solsengen er laget slik at de kan lagres i tilpassede åpninger i sittebenkene. Nytt og definitivt veldig Ekersk. Inne i kabinen er det plass til et spyletoalett og to køyer. Ingen luksus, men greit nok om du må. Badeplattformen er tilapsset stor aktivitet mot vannet, og om ikke dette kan defineres som en Sports Utility Boat, har den i hvert fall mange bruksområder for familien som liker aktive og opplevelsesrike dager om det går i fem eller femti.

Båten kan leveres med mange forskjellige motoralternativer. Både bensin og diesel, og med singel og dobbel innstallasjon. Maks fartsområde til båten ligger mellom 45 til 60 knop pluss. Alt avhengig av vekt og motor. Båten kan leveres enten i en glasfiber sandwich versjon, eller som en ren karbonutgave.

Uansett, det er med Hydrolift som det er med Jaguar biler, du kan ikke unngå å se at det er nettop det det er, en Jaguar, eller en Hydrolift. 

Lengde: 9,1 m
 


Bredde: 2,55 m
 


Skrog: 24 grader v-bunn, to step teknologi
  


Vekt: Fra 2000 kg
 


Bensin enkel-motor 330 hp til 850 hp på drev



Diesel enkel-motor 350-370 hp på drev
 


Diesel twin-motor 2 x 265 hp - 2x286 HP
 


Sitteplasser: 5 - 8 personer (avhengig av interiør layout)
 


Soveplass: 2 personer
   


Drivstoffkapasitet: 415 L
 

Maks fart: Cirka 45-60 + knop

Ønsker du en nærmere kikk på hva Hydrolift holder på med om dagen, bør du ta en tur til verftet torsdag 23. september. Da har du muligheten til å prøvekjøre, om ikke denne nyheten, men mange av de andre sportsbåtene til Bård Eker og co.