Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss

Ekstraservice – det er Strømstad det!

Gjestehavnen i Strømstad øker i år servicenivået ytterlige overfor sine mange norske besøkende.

Publisert

Strømstad satser i år på å øke servicen for sine mange norske besøkende. Alle havnevertene er i år plukket ut etter erfaring. Det vil si de som jobber i havnen skal ha jobbet med service tidligere.

–På den måten får vi også automatisk hevet aldersnivået på dem vi ansetter, sier havnesjef  Bengt Rosengren.

Havnevertene er i år fritatt sine plikter med å holde rent og vaske i anleggene. Dette er satt ut til et eget rengjøringsfirma. På den måten mener Rosengren at vertene nå kan yte enda bedre service direkte rettet mot båtfolket i havnen. Vertene blir også utstyrt med betalingsterminaler slik at du kan gjøre opp med kort når du kommer til havn.

Det foreligger også et politisk vedtak om at det skal koste like mye å parkere båten i Strømstad når du bare skal handle, som det gjør med bil. Så det nye fra i år er at en egnhe brygge skiltes for dagbesøkende. Der vil det koste 60 kroner for en hel dag.

–Vi liker ikke at man sammenligner båtfolket med bilfolket, men retter oss selvfølgelig etter kommunens vedtak. Det er jo et annet aspekt ved dette også, og det er jo at mange av våre gjester som ønsker å overnatte ikke får plass fordi så mange handlende dagsturister tar opp alle plassene i havnen. Nå får vi kanskje ryddet opp og gjennom det totalt sett komme ut med et bedre tilbud til alle, sier Rosengren.

Gjestehavnen er for første gang på mange år tilbake på kommunale hender. Dette mener Rosengren er et bra trekk.

–På den måten får politikerne god innsikt i hva det koster og hva som kreves av service og bemanning for å drive en gjestehavn med høyt servicenivå, sier han.

Hold deg oppdatert, meld deg på vårt nyhetsbrev som kommer hver fredag: http://www.batliv.no/wip4/nyh...