Dropper Sjøen for alle

Yamaha Motor Scandinavia dropper Sjøen for alle i år, og sparer 1,5 millioner kroner.

Publisert

- Vi har i mange år vært en av de største utstillerne på Sjøen for alle. Våre dirkete utgifter ved å delta på Lillestrøm-messen er cirka 1,5 millioner kroner. I år vil vi intensivere markedsføring via forhandlerapparatet og sørge for at hver enkelt forhandler kan arrangere aktiviteter og gi kundene sine gode tilbud. Istedenfor å være ti dager på Sjøen for alle, vil produktspesialistene våre reise land og strand rundt hele våren og hjelp forhandlerne med å gi kundene enda beder service. Allerede nå har vi spikret over 20 arrangementer fra Lyngdal i sør til Namsos i nord, forteller Thaulow i en pressemelding.

- Dere gjør dette selv om Yamaha i Norge hadde et rekordår i fjor?

-    Ja, vi mener det er riktig å prøve ut nye veier. Kundene våre blir ikke mer fornøyde med oss ved at vi har en stor stand på Sjøen for alle. Det er forhandlerne våre som har den direkte kontakten med kundene. Vi vil at alle forhandlerne våre skal få mulighet til å yte båt- og motorkjøpere bedre service, understreker Thaulow.

Salgsøkning

Yamaha solgte i fjor cirka 1 500 båter og 6 000 utenbordsmotorer i Norge. Omsetningen økte med over 30 prosent. På tross av et turbulent år, ble resultat positivt også i 2009.

Hvordan vurderer du utsiktene for 2010?

- De båtene vi og alle andre hadde på lager ved inngangen til 2009 er nå solgt til kunder. Det gjør situasjonen mer oversiktlig. Båtene som lå på lager ble solgt relativt billig. Mange var fornuftige og kjøpte båt i fjor. I år må alle sette opp prisene. Fabrikkene våre har ikke produsert for lager i vinter. Derfor kan vi, og sikkert mange andre også, få problemer med å levere hvis mange venter til april og mai med å kjøpe ny båt. I våre budsjetter har vi regnet med at 2010 blir omtrent som 2009, opplyser Thaulow i pressemeldingen fra Yamaha.

Båtliv on Facebook

Powered by Labrador CMS