Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss

Clipper med ny layout

Med enda en ny layout håper importøren å treffe et enda større publikum med sin bestselger, Clipper 40 Sedan.

Publisert

Clipper 40 Sedan har lenge vært bestselgeren for W-Yacht som er importør for Skandinavia og deler av Europa. Om lag 50 Clippere har fått norske eiere etter at den første båten kom til Norge i 2005. Båtene produseres i størrelsen fra 36 til 60 fot, og produksjonen foregår i Kina.

Salongen den nye Clipper 40 Sedan består av to separate salonger på babord side med romslig sitteplass for opptil ti personer.Salongen forut er hevet slik at passasjerene har god utsikt også i fartsretning. I fremre salong kan bordet foldes dersom en, i stedet for bord, heller ønsker større gulvplass.  Aktre salong  har et stort spisebord, og dette bordet kan senkes ned og gjøres om til en dobbeltseng dersom en ved anledning skulle trenge ekstra sengeplasser ombord. 

Mye møbelarbeid

Akter for førerposisjonen er byssen.

– Både i størrelse og innredning kan få en til å glemme ut at en er om bord i en båt og ikke i et hus, sier daglig leder Ola André Worre i W-Yacht.  Byssa ha fire-platers elektrisk/keramisk komfyr, kjøkkenvifte, benkeplate i stein, godt med skapplass, stekeovn og mikrobølgeovn for å nevne noe utstyr som er å finne i byssen. 

– Om bord i Clipper 40 Sedan, og alle andre Clipper- og Explorer modeller, er interiøret av heltre teak, alt utført for hånd av verftets møbelsnekkere.  Vi snakker per båt om tusenvis av timer møbelsnekkerarbeid, hvor interiøret og møblementet bygges om bord i selve båtene.

3,8 millioner

Clipper 40 Sedan, som egentlig er 45 fot lang, har en prislapp på 3,8 millioner kroner.  W-Yachts nyankomne visningsbåt med ny layout, som har en god del ekstrautstyr om bord, selges for 4,49 millionrt ktonrt.  Denne har motorinstallasjon 380 HK Cummins QSB 6,7 og har da en toppfart på 14 knop.