PRØVEKJØRT STING 610

BOWRIDER: Mye plass, men samtidig komfort for mange om bord.
DAYCRUISER: Den dyreste av de tre variantene, men da også med en liten sovekabin.
KONSOLL: Mer plass for aktiviteter som for eksempel fiske.
SITTEPLASS: Her er det fin plass ved siden av førereren.
ELLER TILBAKELENT: Med et enkelt håndgrep er sitteplassen gjort om til solseng.
KONSOLL MED SOLSENG: Det er enkelt å legge på plass solsengen foran på konsollbåten.
SOVEPLASS: Vil du ha et lite krypinn er daycruiseren eneste alternativ.
STUEPLASS: I bowrideren er det plass til å legge unna i begge konsollene.
OPP PÅ FORDEKKET: I daycruiseren er det lett å komme seg til fordekket.
LIKT: Akterdekket på daycruieseren og bowrideren like.

Sammenligningstest av Sting 610

Det er ikke uvanlig at båter kommer med ett skrog og tre modeller. Med Sting 610 kan du velge mellom konsoll, daycruiser og bowrider. God kvalitet og hyggelig pris har ført Sting høyt opp på norsktoppen for båter de siste årene.

Publisert Sist oppdatert

Sting er bygd i Polen, som mange andre «norske» båter. Man kan diskutere i det uendelige om båten er norsk eller ikke, men designeren er norsk, og eieren er norsk, mens fabrikken altså er polsk, for øvrig den samme som bygger Nordkapp.

Sting har i løpet av få år etablert seg i de nordiske landene og i Europa for øvrig. De har båter i størrelsen 4,85–7 meter. Etter siste lansering har produsenten nå ni båter i porteføljen. Nyheten Sting 610 ble lansert i februar på båtmessen i Göteborg. Der ble daycruiseren av svenske journalister kåret til messens beste kjøp, fordi den koster hundre tusen mindre enn konkurrentene og byr på funksjonell plass med smarte løsninger.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER