Boot 2018
Mindre kresen duoprop-Suzuki
Suzuki fikk mye ros for fjorårets 350-hester med duoprop. Nå lanserer fabrikken en nedtrimmet utgave av den råsterke påhengeren.
Tanken bak nyheten er at maskinen skal klare seg med rimeligere 91 oktan-bensin (RON) der dette er være tilgjengelig - og også kanskje er beste normalkvalitet. Problemstillingen er altså ikke så aktuell akkurat i Norge, her er jo 95 RON blyfri er standardvare.
Men en litt lavere trimmet motor kan kanskje ha et lite hakk lengre holdbarhet samt større toleranse for andre drivstoffavvik. I tillegg kommer den maksimale effekten på noe lavere turtall for den nedtrimmete utgaven.
325-hesteren har en V6-blokk på 4390 kubikkcentimeter, elektroniske kontroller, klo-synkronisering av girkassen og - ikke minst - et ventilverk med variable åpningstider som drives av et robust kjede, ikke av en reim.
Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis
Bestill her